Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4036 ggr
ninni-s
0

Hur mkt smör??

Jag undrar hur mkt smör ni har när ni tex steker en fläskkarre eller liknande?

Och hur mkt ska man ta upp när man skriver in i kostdagboken? Allt smör sugs ju inte upp i köttet. Blir ju massor kvar i pannan.

Säger tack i förväg då jag håller på att lära mej allt om denna kosten.

Gick bra tills jag nu har gått upp 1 kilo efter att ha gått ner 5,5 sen i början på mars…. Gissar på att den där bönsalladen från Max har med saken att göra och sen kebabtalriken med vitlökssås och orientsås dagen innan inte var så bra. JA ja nya tag och denna gången tänker jag inte ge mej, måste intala mej själv :)

dorita
0

jag har ca 10gr. Väger allt nu ett tag, de har gått trögt för mej. Men jag mår annars bra av de här, de ju bra. De gäller att kämpa på. Lycka till

ninni-s
0

tack dorita, och det samma.

Men är 10g inte lite för lite?

Nån mera?

Cowboy
0

Det som blir kvar i stekpannan ska du givetvis hälla över maten om det inte ska ingå i en sås.

Zepp
0

150Gram Fläskkotlett gris m 5 mm fettkant
15Gram Smör 80% fett
50Gram Vispgrädde 40% fett

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anand
0

Jag brukar ta färska champinjoner till det mesta. När man lägger dom i pannan så blir dom som svampar Skrattande

Finns inget smör kvar i panna utan det lägger sig i svampen.

ninni-s
0

fast champinjoner ger väl en del kolhydrater?

men ja dom små rakarna suger verkligen upp allt smör

Wtn3
0

Svamp ger inte mycket kolhydrater. Personligen steker jag oftast i en klick kokosfett, sen har jag kryddsmör över köttet istället, och bearnaise vid sidan om, så sammantaget blir det rätt mycket smör, men inte för stekning som sagt.

ninni-s
0

hmm när jag skriver in champinjoner så blir det för mkt kolhydrater för mej iaf.

Jag brukar ta mellan 5-6 st och det blir runt 160 g råa.

Fett: 0g Protein: 4g Kolhydrater: 5g » Champinjoner (160 gram, 42 Kcal)

Det blir ju rätt mkt kolhydrater.

Detta är ju typ vad jag vill ha på hela dagen helst?

[Pennylane1]
0

Det är lite skumt med champinjoner. Enligt Fineli har de 0,4 gram per hundra och enligt SLV 2,9 per hundra för färsk medan skivad fryst bara har 0,9. Väljer man svamp konserverad utan lag på SLV (min mat ) så blir det 0,9/100. (och det borde ju vara betydligt större vikt färsk svamp?) Ja jag vet inte… brukar inte räkna med några för svamp oavsett vilken sort jag äter…

Wtn3
0

2.9 gram kolhydrater per 100 gram var nytt för mig att de skulle innehålla, tvivlar på att det stämmer, när man köper dem på konserv brukar det stå någonstans mellan 0.5 och 1 gram på burkarna.

Pasi
0

De kloka forskarna har länge "grunnat" på om människokroppen kunde ta upp de udda kolhydraterna i svamp och lavar. Sen kom fineli på att man kunde testa det istället för att "grunna".
SLV fortsätter däremot att köra det beprövade - att grunna.Flört

lc-solkatt
1

jag tänker inte på hur mycket smör. tar bara så att köttet inte bränner vid