Viktnedgång, mått & hälsa?
God eftermiddag! Skulle tycka att det var intressant att höra hur er viktnedgång sett ut? Hur era mått förändrats samt hur dieten påverkat er hälsa? Hur länge ni hållt på med dieten samt när/hur ni började märka resultat? Ha en trevlig eftermiddag i solen :)
(Det räcker med ett inlägg i en kategori)

Jag började hösten 08 när jag vägde 135 kilo, gick ner 25 kilo på bara tre månader, och lika många centimeter kring midjan, mätte inte resten av kroppen men märkte att gamla ringar började passa igen så det försvann fett överallt. Att tappa två kilo i veckan under lång period var dock ingen bra idé, skinnet hängde inte med, så jag blev liberalare med grönsaker och gjorde avsteg relativt ofta, för att det skulle gå i mer lagom takt. Hösten 09 började jag mer strikt igen fast jag letade upp den nivå där min viktminskning snittar ungefär på ett halvt kilo i veckan och sen dess har jag tappat 15 kilo till.
Jag hade aldrig några sjukdomar eller krämpor som inte var överviktsrelaterade (kunde typ inte gå 100 meter utan att få ont i benen) så jag kan dessvärre inte vittna om lugnare mage eller att krämpor försvunnit och sådant som andra har upplevt eftersom jag inte hade några sådana problem, men hade jag fortsatt med tallriksmodellen + skräpmat på helgerna hade jag säkert fått dem när jag blir äldre, är 25 år nu.
Jag började med LCHF i slutet av oktober -08. Anledningen var högt Blodtryck, artros i knäna och värk i axel-nacke. Jag vägde då 88 kg-jag är 172 cm lång- och hade storlek 46/48. Innan sommaren -09 hade jag gått ner ca 20 kg och jag hade mycket mindre värk. Jag kunde lägga av med värktabletter. Sommaren -09 blev jag mycket förvånad av att jag inte fick soleksem. Jag har haft stora besvär med det i 50 år och varit tvungen att undvika solen. Vilken lycka att kunna vistas på en badstrand i nyinköpt bikini!
Nu har jag gått ner 3-4 kg till, väger nu 64-66 kg och har storlek 36/38. Jag orkar mycket mer och mina artrosknän stör mig sällan.
Nu ser jag fram mot en sommar till på stranden.
Gud va härligt att det har gått så bra för er 
Man blir så peppad när man läser era berättelser och känner att det finns bara vinster med denna kost! Skönt att höra att eran värk har försvunnit när ni blivit av med övervikten. Jag försöker tänka i banan kring att om jag fortsätter som jag gör idag kan det lätt leda till följdsjukdomar i kroppen såsom värk & diabetes, högt blodtryck, högt kolestrol (=hjärt & kärlsjukdomar)!
Måste motivera mig själv och intala mig att det får ta den tid det tar! "Rom byggdes inte över en natt", eller vad säger man? Kroppen/övervikten jag har idag har jag ju byggt upp under en längre tid så jag förstår självklart att den inte försvinner hokuspokus heller men jag måste som sagt se eller känna lite resultat för att känna kämparglöden!
Tips mottages gärna!!!