Resten av familjen
Jag har ätit LCHF-mat i 3 veckor nu, och trivs väldigt bra med det. Problemet är resten av familjen (man och tre barn 7, 5 och 1 år gamla); De äter samma mat som jag (och tycker det är jättegott) fast de äter även ris, pasta, bröd, lite fika ibland osv. Är det någon fara för deras del? Kombinationen fett och kolhydrater låter ju inte så bra… Jag känner att om jag ska hålla på och laga olika sorters mat till oss så blir det för omständigt.
Att öka fettintaget och därmed minska sug kan vara steg 1. Man blir mättare fort och under längre tid. Du kommer säkert att märka att din familj äter mindre onyttigt, alltsom tiden går. Unga friska personer klarar kolhydrater bättre dessutom. Så fortsätt truta i dem smör, kokosolja och grädde, feta köttbitar, fina fisken och så vidare :)
Om du håller dig till strikt LCHF och kan uppvisa jämnare humör, hälsoförbättringar och så vidare, så fungerar du ju som ett gott exempel för din man. Håll dock socker och vitt mjöl borta från din familj 

Äter man mer av det ena brukar man äta midre av det andra!
För bara några generationer sedan åt man både fett o kolhydrater utan att bli särskildt feta eller diabetiska.. men så är oxå sockret en ganska modern matvara!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Det låter bra. Faktum är att min man verkar vara lite intresserad av LCHF också, så idag har han följt min modell
. Han har nog märkt att jag blivit mycket piggare och mer harmonisk…
Vi får se hur det går. Hoppas på det bästa.
Tack för era svar!