Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 7402 ggr
maxiq
0

Ska'ru me på kryss?

Om en vecka så är det många av oss som står i fören på Galaxy och ylar "My heart will go on" till vågornas brus (utan andra likheter med Titanic) men vilka är vi som ska med?

I den här tråden kan vi väl försöka räkna in alla 114 som är anmälda hittills och kanske locka några till att anmäla sig eftersom det fortfarande finns platser kvar.

Skriv en rad om du ska med och om du tar med dig någon. Skriv också om du varit med på någon av de tidigare kryssningarna 2008 och 2009. Skriv gärna om du har något speciellt minne från dem i så fall och om du har några speciella förväntningar på årets kryssning!

maxiq
0

Jag ska förstås med för tredje året i rad. Mitt bästa minne är Frukostklubben från första kryssningen och i år ska jag försöka bearbeta min sociala fobi och prata med fler än tre människor. :-|

Andina
0

(Jag tillhör inte dem som är inbjuden till denna tråd. Men se mig som en "fripassagerare"… ) Jag önskar att jag kunde åka med! Det skulle vara så kul att få träffa dem som man har "puttrat" med i trådar under en längre tid nu. När du, Maxiq, har bearbetat din sociala fobi lite till (= under resan nu i april) så kanske du kan coacha 'en annan' oxå?

God och Kul resa önskar jag er allihop!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

maxiq
0

Tack för det Andina! Skrattande

Går det bra så kan vi ha en distanskurs i social fobi (20p) men hela grejen är ju att träffa folk irl…

Obestämd

Trollpyret
0

(Jag är också en "fripassagerare"…)

Åh, jag hade också velat åka med men jag har ingen hundvakt och jag misstänker att vovven inte är välkommen på båten…  Skrikandes Hoppas alla får kul och att man får se en del bilder från kryssningen i år igen i alla fall!

Andina
0

(Distanskurs för att frigöra sig från sin Sociala Fobi - låter alldeles för perfekt för att vara sant! Hurra, Maxiq, du är ett geni! Jag bokar dig som min distanscoach om du inte redan är fullbokad!)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

maxiq
0

Tror inte heller att hundar är tillåtna för jag kommer ihåg att de hade stora skyltar med Tax-free

maxiq
0

Då får du iaf Teoretisk social kompetens, Andina! Tungan ute

Trollpyret
0

*lol*  Skrattande

Agyr07
0

Jag ska åka med för första gången. Ska bli kul att träffa så många på ett och samma ställe. Dessutom har jag bjudit med morsan från Island och det ska bli ännu roligare.

Vi ser båda mycket framemot dessa timmar.

nobban7
0

Jag och maken åker med för andra gången.

BarbroE
0

Jag och dotter SaraO åker också med för andra gången.

maxiq
0

Då är det sju stycken av 114 som har skrivit här. Var är resten?

Glad

sepersl
0

Jag åker med för första gången Skrattande //Linda

rosageisha
0

Hej!

Jag ska också med! Det är förstå gången för mig och jag åker ensam då min väninna drog sig ur :(

Mitt namn är Katarina Rosenqvist och jag kommer från Helsingborg. Det ska bli så kul och spännande, ser verkligen fram emot det!

Denna kommentar har tagits bort.
rosageisha
0
Wroncan
0

Tjohej=)

Jag ska åka med=) åker själv men hoppas verkligen jag hittar nån att tjöta med…..Skrattande

chilisalsa
0

Det går väl flera båtar får jag hoppas….

*suck*

Medarbeterare på Kost

Mcshep
0

Jag tänker åka, känner mig nästan som en veteran vid det här laget. Det blir min tredje kryssning. Är gärna med i frukostklubben Cool.

Det har varit intressanta föreläsningar och möten med alla möjliga trevliga människor. Båda tidigare gångerna har jag delat hytt med okända personer och haft jättekul Skrattande.

Så tveka inte för att ni inte känner någon för alla som jag träffat har varit jättesnälla.

Karin

nobban7
0

#24  Åker du buss till Söderhamn? Vi har fått lov att stiga på Siljabussen i Tönnebro eftersom de gör uppehåll där. Kanske det kan vara idé för dig också? Om du åker med Siljabussen, vill säga.

Mcshep
0

Ja jag ska åka med bussen från Söderhamn.

För mig är det lättare att ta 100:a bussen från Bollnäs till Söderhamn än ta mig till Tönnebro.

Effie
0

Jag är med, för tredje gången. Och jag ser verkligen fram emot det. Har åkt ensam, alla gångerna, och litat på att det fanns trevliga KiFare att prata med (det gjorde det!)

Första året - ja, då var det ju spännande att se att personerna jag träffat här fanns i verkligheten (t.ex. maxiq). Och att tjejen som satt bredvid mig vid middagsbordet visade sig vara en gammal klasskompis var ju lite oväntat, men kul.

Andra året var jag ju veteran; hade varit med förr. GladFlera okända vänner. Den här gången var jag uppe och dansade till tre på natten. Och så käkade vi rysk mat till frukost (eller lunch?).

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Margareta
0

Jag och min man är med för tredje gången.

Den här gången verkar vi kunna fixa namnbrickor från Siljas passagerarlista dvs mycket enklare + att alla kommer med.

Håll utkik efter oss när ni går ombord - vi kommer troligen att stå i den långa gången precis innan man går ombord (som förra året för er som var med då).

Där delar vi ut info om program och lokal.

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Haha, tack Lynxx för länkarna!

ulf-jansson
0

Andra gången blir det för mig och Lars , han tar även med sig son . Jag tar med alex(jobbarkompis) i hytten men inte på föreläsningen . Lars syster följer oxå med för andra gången med en kompis men det kanske hon skriver om själv .

maxiq
0

OK Lynxx, jag lovar att inte stå i fören när båten passerar kamerorna! :-P

Några fler som vill skryta med att ni ska med? Glad

nokenok
0

Vi ses på fredag!

Me and Mrs are expected to show!

Lynxx
0

#30 & #32 - Flört

/L

copia
0

JAg ska med!!Det är första kryssen för mig och två av mina systrar, en åker ända från Cork för att vara med. Har inget emot varken frukost eller Klubbar! Sjunger gör jag hellre än bra, men det kanske bara är ett plus i sällskapet?Glad

Margareta
0

Vad kul att ni skall med copia - då får vi äntligen träffas efter alla dessa år.

magma
0

#32: Va, jag trodde ni skulle samlas där allihop och vinka!!

copia
0

Ja det ska bli såå kul Margareta! Vi var ju med alldeles från starten här på Kolhydrater, och har följt den när den har vuxit under åren.

korseett
0

jag ska mää!  Andra gången för mig. Håll i hatten!Cool

Lena123
0

Jag åker med för första gången Skrattande men det blir förmodligen inte den sista…

Åker ensam från Västerås men kommer att vara hyttkompis med korseett,Anmaja och Effie som är helt nya bekantskaper för mig…

Har längtat hela våren och ser fram emot att ha tid att prata med trevliga LCHF´are  och hänger gärna med på både frukostklubb,nattklubb till 3 och allt annat skoj som händer.

http://www.winthers-skafferi.se/

maxiq
0

#37: Ja alla andra får gärna samlas där men jag är ingen linslus. Gillar inte fartkameror heller… :-/

Mcshep
0

Va kul Lena123Skrattande att du följer med, du kommer att få superroligt för jag delade hytt  med Effie, Anmaja och korseett förra gången eller rättare sagt vi delade på 2 hytter.

Det ska bli jättekul att träffa allihop igen.

Karin

Skaldeman
0

Jag åker med för första gången. Förhoppningsvis får jag frugan med mig, men det beror på tillgången på hundvakt. Jag tar med några signerade frågeböcker, om någon vill köpa ett ex, Tidigare böcker antar jag att de som är intresserade redan har.

/SSS

magma
0

#41: Asch då…FlörtSkrattande

Margareta
0

Jag tar med LCHF-magasinet om någon hugad vill prenumerera…

Alla är väl redan prenumeranter i det här gänget?

Lena123
0

En liten fråga…har 2 st 35g påsar Steviaextrakt om någon är intresserad att köpa så kan jag ta med det på kryssen.

Har själv slutat med Stevia så det ligger bara i skafferiet.

Nypris är 159 kr per påse…bara att komma med ett erbjudande.

Steviaextrakt refill

Steviaextrakt refill Större bild

Steviaextrakt är ca. 250 gånger sötare än socker och används traditionellt som sötningsmedel vid bakning och matlagning.

• Ca. 250 ggr sötare än socker.
  • Innehåller inga kalorier.
  • Innehåller ingen utfyllnad, 100% stevia.
  • Pulverform.
  • Tål upphettning.
  • Lättlösligt i vätska.

Säljs förpackat om ca. 35 g.
Förvaras torrt, hållbarhet upp till 12 månader.

Frakt- och emballagekostnad på denna vara
är 40 kronor (Sverige) och 120 kronor (DK, NO, FI).

159,00SEK Antal:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

maxiq
0

Tre dagar till avsegling! Är det någon mer som ska med?

sepersl
0

Lena123 - jag köper gärna en påse stevia. samma pris som du betalat blir ok. //Linda

sepersl
0

å ja, jag ska på kryssningen Flört

Anmaja
0

Jag missade 2008 av nån anledning, men var med förra året och delade hytt med - som Mcshep säger här över - tre andra, korseett
och Effie och Mcshep - fast vi hade alltså två hytter. Flört

I år delar vi igen, fast Mcshep är utbytt mot Lena123 - krångligt? Obestämd Nej det blir bara kul det här!

Jag åker till Stockholm redan i morgon och kommer att vara uppe i hufvudstaden en vecka. Ser fram mot allt kul jag ska hitta på och dessutom förstås Kryssen!

Ses snart!

Anmaja

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

MiaP
0

Jag kommer med för andra gången, var med 2008.

Tilda-T
0

Jag ska naturligtvis med!!!!! Har av någon underlig anledning missat denna tråden totalt!

Jag kommer att dela hytt med Mcshep och det är tredje året  som jag är med. Jag tycker att det ska bli jättekul att träffa alla gamla och även en massa nya bekantskaper!

Roligast minnet måste vara folkes tokdans på discot eller maxiq och Damum som sjöng till havs ute på däcket,  kul var också folke och maxiq som lekte Titanic i fören vid soluppgången, frukostklubben  går inte heller av för hackor, OJ! vad många roliga/tokiga minnen man har från dessa resor och nu fyller vi på med fler, eller hur?FlörtCool

Väl mött på fredag!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Adur
0

Jag kryssar för första gången och medför dessutom en äggmjölkstrimmad make! Glad

Tilda-T och maxiq har jag träffat förr men ni andra blir nya bekantskaper.

alma98
0

Åhhh vad jag blir avis och vad det låter roligt!!

Visst berättar ni ALLT!!!!!! när ni kommer hem? och bilder,, jag vill se bilder!!! och meny rapporter!!

Har säkert läst det men frågar igen, vad kostar resan?

Margareta
0

alma98 - det beror på hur man väljer att bo & äta.

Billigaste boendet är en hytt utan fönster som man delar på 4.

Billigaste maten är nog att ta med sig kylväska :-)

Det står mer om alternativen på Silja Lines hemsida. Klicka på Specialkryssningar redan på framsidan så hittar du Kolhydrater iFokus-loggan

alma98
0

ska kolla in det för senare tillfälle, vore verkligen kul att få se så många härliga människor på ett och samma ställe. Glad

maxiq
0

Ja och tänk på hur mycket kunskaper du kommer att få från alla föreläsare!

Skrattande

alma98
0

ja jösses - jag som fortfarande känner mig fulltankad av att få stöd och hjälp av er alla här på nätet, nää det blir til att planera in det nästa år.

Lena123
0

#48 Sepersl / Linda -Jättebra att du vill köpa,om du tar bägge påsarna får du dem för 300 kr.

Då tar jag med Stevian på kryssningen så får vi leta på varandra…

odezza
0

Jag ska med! Och min särbo!

Jag var med på den första kryssningen 2008, men hoppade över kryssningen 2009. Jag delade hytt med Tilda-T, Effie och Karro… Toppenhyttkamrater!  Fast vi tillbringade ju inte särskilt mycket tid i hytten… Flört

Vi (dvs jag och min särbo) tänker ta med kalla varma mackor som färdkost, gjorda på oopsies. En plåt var, dvs 9 st var. Låter man dom kallna, och paketerar dom en och en i smörpapper, så håller dom bra, och blir goda att äta trots att dom är kalla.

Särbon får med bara ost och tomat på (han äter inte kött), jag tar skinka på 4 st, som jag räknar med att äta upp under fredagen, sedan får det bli utan kött på dom övriga, så att jag kan käka dom på lördagen utan risk för matförgiftning. Då klarar vi oss utan kylväska. Eventuellt tar vi med en liten burk kokosfett också…

Sedan hoppas vi att i kan hitta något ätbart på båten också, förutom det som ingår i resan… Flört

"still lost in space and time"

54632
0

Hej heeej! Jag, Anna, ska med för första gången och har sällskap av min väninna Viktoria :)

Jag kan tänka mig att det här blir tokroligt!! Vi ses

Tillitsfull
0

Jag ska med! Var med även i fjol. Då reste jag ensam. I år har jag en väninna med mig.

Tilda-T
0

Va kul att ses igen Odezza!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

odezza
0

Ska bli jättekul, Tilda-T!

Kul att träffa nya också!

raphanus
0

Jag ska med och tar med mig två vänner från Oslo!

MiaP
0

Vi får väl se om vi lyckas ta oss till båten, med tanke på att flygen ser ut att bli inställda!!!

odezza
0

#66 Aj, det är ju illa! Nu pratar dom på nyheterna om att ett flygförbud för hela Sverige rycker allt närmare…

jilljir
0

finns det inte nån som reser själv som kan tänka sig att dela hytt med mig?

jag vill så gärna följa med men jag vill inte sova själv

nobban7
0

#68 jilljir
Själv delar jag hytt med maken och är så nöjd med det men kanske skulle det vara lättare för dig att hitta hyttkompis om du gav en kort presentation av dig själv. Lycka till!

jilljir
0

ok jag är en överviktig tjej på 52 år som har bantat hela livet. mest viktväktarna.

jag har inte riktigt lyckats hålla igång med lfch, men vill verkligen och därför vill jag följa med på kryssningen

jag vill alltså helst åka själv eftersom jag inte har nån som är inne på samma linje att ta med

problemet är alltså att jag har svårt att sova själv

men jag är trevlig och social och från stockholm

ring gärna 070-4881468

jilljir
0

kan inte du alma som eg vill åka, följa med?

jag betalar hela hytten

alma98
0

Jilljir - Tack snälla för erbjudandet!!!! åh vad det är härlig stämmning hos oss här inne - tänk att du tänkte på mig Glad Fränt!!

Nu är det så att jag är i London (förhoppningsvis med tanke på flygsituationen) precis då. Och även om jag verkligen vill åka på en LCHF kryssning så tror jag nog att min efterlängtade london resa slår liiiite högre Flört

Men kom igen nu alla här inne!!! är det ingen annan som ska med?

Jilljir har du lagt upp ett anrop på "almänna sidan"?

[Russinflarn]
0

Är ni iväg nu? När jag blir rik och berömd ska jag också åka på kryssning. Eller iaf rik. Kan klara mig utan att bli berömd. Är ju fattig som en kyrkråtta just nu, så hade inte råd ens med en enkel resa till Stockholm, än mindre med kryssning - MEN JA Ä INT BITTER! Skrikandes

Ni MÅSTE lägga upp bilder och berätta ALLT när ni är tillbaka!

Ha det så bra nu, allihop *muttrade hon avundsjukt*

Aniara4
0

Bon voyage!

raphanus
0

Okej. en gåta så här på fredagsförmiddagen: Vad är det som är 50 meter långt och luktar lite aceton?

Aniara4
0

Jag tror att det kan vara fler än LCHF:arna som luktar lite aceton i morgon bitti.

maxiq
0

Nu åker vi från Sundsvall! Vi ses ombord! Skrattande

chilisalsa
0

*önskar*

Medarbeterare på Kost

Karin20
0

Vi ses snart allihopa. Sista inlägget före avgång och oj vad jag är nervös

//Karin

korseett
0

Sitter på ett fullt tåg till Stockholm. Snart där!

Margareta
0

Nu ses vi snart

Anmaja
0

Ja nu har jag packat en liten väska med nödvändigheter.

Tar snart t-banan mot stan o Siljaterminalen.

Anmaja

/Nalle Puh

Lynxx
0

lizzzie86
0

ja,nu är dem väl ombord alla som inte behövde flyga till stockholm.Sen ska dem lyssna på folk som pratar och samtidigt lägga in buffemat.Nä ja ä int bitter jag heller……….men va roligt det hade varit  att vara med!!!!!!!!!!!!!! Nästa år så kommer jag igen.

Aniara4
0

#83 Eh, går inte båten från Värtahamnen?

Margareta
0

Jo båten gick från Värtahamnen - båten i #83 är Vikinglinjen

Nu är vi hemma igen och jag tycker nog vi haft en lyckad kryssning.

Mycket mat var det i alla fall.

Effie
0

Mycket mat och god mat, och många trevliga människor!

Jag har också lyckats ta mig hem! Dags att sussa!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

nobban7
0

Har också kommit hem och jag instämmer med Effie, en av de trevliga människor jag träffat Glad

Jag är på det stora hela mycket nöjd med kryssningen men tycker det är dåligt av Tallinksilja att inte kunna ha ordentliga mikrofoner i konferenslokalen

Mcshep
0

Jag har också kommit hem efter en jättekul konferens resa.

Tack alla deltagare, föreläsare och Karin20 för ett trevligt dygn.

Håller med nobban7 att det var dåligt av  Tallinksilja att inte kunna ha bättre ljudanläggning.

God natt från Karin

maxiq
0

Jag kom hem för en timme sedan för bilen vi åkte i pajade utanför Gävle så vi fick åka bärgningsbil och hyra en bil för att ta oss hem.

Adur
0

#91 Hm, ja, att sitta på flaket till en bärgningsbil en lördagskväll i Gävletrakten var ju en ny upplevelse.

Men en bra kryssning var det, även om jag likt Askungen drog mig tillbaka redan vid midnatt - strax efter Raphanus karaokesuccé. Och jag var fortfarande mätt när jag vaknade i morse, 12 timmar efter den sista tapasbuffén! Tungan ute

copia
0

Men sicken jäkla otur Maxiq! Men vår resa gick inte heller precis som på räls, så det var väl helgens tema kanske.

Det var trevligt att träffa er , nästa år får vi leta reda på hissen som tar oss till discot!

Adur  Kul att träffa dig! Buffen var ju alldeles fantastiskt god! Inte alla kaffebuffeer som innehåller så mycke gott att äta o dricka!

korseett
0

min resa gock på räls både bokstavligt och bildligt, tunnelbana och tåg. Kom hem igår vid elvatiden. tack för en trevlig resa

54632
0

Tack för en härlig kryssning! Det var verkligen bra förutom trasslet med mikrofonerna!!!
På vägen hem fick vi stå och vänta i nån timme pga olycka strax norr om Karlsborg :(

Hoppas vi ses igen!

sepersl
0

Frukost åt jag för en timme sedan - det var första måltiden sedan tapasbuffén igår kl. 17. Det har varit mycket mat och god mat. Trevligt sällskap dessutom. Härliga föreläsningar som under rådande omständigheter (mikrofonerna) blev ganska bra ändå. Tack alla! //Linda

ovkyhn
0

Som min syster copia är ja helnöjd med kryssningen, men synd att vi inte hitta varandra på kvällen nästa resa får vi göra en mötesplats där vi kan dansa o skoja.

Anmaja
0

Jag har inte kommit hem äään!

Alltså jag är fortfarande hos min kusin och åker vidare på tisdag. Tungan ute

Tackar också för en trevlig och jättegod resa och håller förstås med om det här med mikrofååånerna som var helkassa. Det måste väl Silja Line få reda på?

Anmaja

/Nalle Puh

Lena123
0

Hej alla..håller med övriga deltagare.

Trevlig resa,nya trevliga bekantskaper,otroligt god mat och intressanta föreläsningar…synd bara att man inte hörde dem till fullo på grund av Siljas usla högtalarsystem.

Till nästa år måste vi fixa namnskyltar så vi hittar varandra bättre på kvällen.

Tack till Anmaja,Effie och Korseett för en trivsam samvaro i och utanför hytten =)

Margareta
0

Vi har ju haft namnskyltar tidigare - det var en miss att de inte kom fram iår - jag hade dem i hytten på 8:e våningen i aktern när konferensen började.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.