Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 4423 ggr
medlem7
0

varför är jag hungrig?

Jag har ätit efter LCHF i tre veckor.

Jag äter ordentligt. Och är alltid mätt när jag ätit klart men nu är jag konstant hungrig. Varit i tre dagar.

Var så nöjd med att jag fick sådan mättnadskänsla, men nu verkar den försvinna och jag får äta två till tre portioner mer än jag gjort tidigare. Är detta något som är normalt och (förhoppningsvis)  övergående eller bör jag sluta med lchf? Jag fungerar inte när det enda jag går och funderar på är när jag ska få äta igen.

Är konstant "vattnig i munnen". Låter kanske både äckligt och konstigt men så är det. Har ätit fyra äggröror m. vispgrädde och majonnäs, lite skinka, flera skivor ost, ett kokt ägg, och kycklingfilé med creme fraich, bara idag…(?!) normalt?

medlem7
0

Har under de här tre veckorna gått ner sex kilo. Är super nöjd. Glömde flika in det :)

Men nu blir jag orolig att jag ska gå upp det igen.

Zepp
0

Det är inte helt ovanligt i början kan jag påtala!

Varför kan man bara spekulera om.. det kan vara att hjärnan skriker efter bränsle,(socker), det kan även vara magsäcken som är van att vara utspänd!

I början tror jag det är bra att äta när kroppen skriker efter mat.. så den blir trygg.. senare kan man fundera på hur man äter.. om man inte går ner i vikt iallafall.. men går man ner så.. ät på!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

opssk
0

Min erfarenhet är att hungerkänslorna går lite upp o ner…Men ät om du är hungrig, vissa dagar behöver kroppen lite extra (tror jag personligen) speciellt en gång i månaden om du är kvinna.

Lojs
0

Jo, jag tror med att när man är extra hungrig så finns det anledning till det. Ibland är jag inte hungrig alls mycket, glömmer bort att äta. Andra perioder så gör jag knappt annat än äter känns det som. Jag försöker lyssna på min kropp och äta som den tycker, jag tror kroppen vet bäst. (Utom när den tvingar på mig sötsug ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

[hermes]
0

Själv hade jag en period efter 3-4 veckor där jag var vrålhungrig - jämt. Men jag åt mig mätt hela tiden och struntade i om det var "mycket", tillsatte extra fett i from av kryddsmör (älskar vitlökssmör). Efter en vecka eller så försvann hungern och nu äter jag mindre utan att vara hungrig, så det går över.

Aniara4
0

Japp, det brukar gå över.

[Pennylane1]
0

jag tyckte ju inte att det lät som så hemskt mycket mat? Beror förstås på om du har tre-fyra ägg i äggröran var gång?  Och hur mycket skinka, var det ett halvkilo? Och Kycklingfilé? Hur många? Osv…

medlem7
0

Det gick över, var tre fyra dagar nu som jag åt mer, tror som det sades ovan att det kan bero på en "viss tid i månaden".

Är ju en omställning för kroppen det här! :)

tack för alla svar

JigokuShoujo
0

Ibland så kan kroppen också förväxla hunger med törst och skicka ut hungerskänslor när man egentligen är törstig… ite konstigt, jag vet, men det händer…

Anand
0

Jag har också haft ett par dagar med problem. Jag har inte varit hungrig men sugen. Jag har tagit till jordnötter! Kanske inte det bästa men vad gör man inte.

Paranötter käkar jag ibland med, allra helst till kaffet när alla andra sitter o äter gott.

Faktiskt så tycker jag inte det är svårt att låta bli allt socker, godis och bröd men det är ätandet/tuggandet jag blir avundsjuk och då är nötterna bra.

Jo idag tog sambon en öl till maten, då sved det i godistarmen Tungan ute