Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3759 ggr
hesumi
0

VAD SKA JAG ÄTA

HAR HÅLLIT PÅ ETT TAG MED LCHF,MEN FUNDERAR PÅ OM JAG ÄTER RÄTT.MITT INTAG EN DAG,EN TALLRIK FIL MED LITE GRÄDDE,TRE SIBYLLAKORVAR MED GRÖNSAKER,1KYCKLINGLÅR STEKT I GRÄDDE,GRÖNA BÖNOR,1 FRUKT,2 FINCRIPS MED BREGOTT,1TALLRIK FIL MED GRÄDDE.ÄR DET BRA ELLER BEHÖVER JAG ÄNDRA PÅ NÅGOT.GLAD FÖR RÅD.GUNSAN

Zepp
0

Försök att äta lite mer riktig mat, mogon, midag, kväll!

http://www.kolhydratiker.se/dokument/LCHF.pdf

Dra ner på fil, grädde o finncrisp o sånt det är inte mat det är tillbehör!

Börja dagen med ägg, smör, fläsk, pannbiff eller liknande, fortsätt att äta MAT resten av dagen, men inte mer än att ditt energibehov!

Sådan mat man dricker eller bara sväljer mättar väldigt dåligt, försök gå över till sådant man måste tugga på för att få i sig!

Vi rekomenderar.. MINST 1 gram protein per kilo och dag.. i snitt, lite kolhydrater som du känner du klarar av helst från grönsaker, resten av ditt energibehov av fett, så du står dig mellan målen!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

nobban7
0

Hej!

Varför undrar du om du äter rätt? Är det något som du tycker funkar dåligt? Mår du bra av det du äter så är det ok. Personligen skulle jag helt skippa frukten, Finncrispen (säger jag som brukar äta det själv ibland Skäms) och filmjölken. Korven skulle jag mer se som mat för enstaka tillfällen. Kött, fisk, ägg och smör är min basföda som jag varierar med ost och grönsaker.

Istället för filen kan du t ex ta turkisk yoghurt med lite grädde - mer fett, mindre kolhydrater.