Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 5346 ggr
Sarah81
0

Hur mycket grädde som helst

Hur gör man då sambon inte lyssnat på att man ska ta det försiktigt med mejeriprodukter och köper hem lika mycket grädde som innan?

Några bra tips att göra åt grädden på? :D

Wtn3
0

Äggmjölk i kaffet och sen såser baserade på smör eller olja istället, bearnaise, hollandaise, aioli, majonnäs osv, jag använder ingen grädde alls längre. Den grädde som redan är hemköpt kan man ju såklart konsumera, dumt att slänga bort mat, men om du tipsar honom om goda(re) såser ska du nog se att han köper hem mindre grädde i framtiden.

Wildrat
0

Lägg det i frysen. Går inte att vispa men funkar att ha i sås när det tinat.

MiaP
0

Vispa grädden till smör!

Katti
0

Ge den till katten Skrattande. Mina katter tar dock bara någon slick, lite mer om den är vispad.

Sarah81
0

Ja katt har jag ju och smör är ju ett allternativ :)

Leopoldina
0

Varför vill du inte äta grädde?

Aniara4
0

Häll i istärningspåsar så är det lätt att ta fram ett par stycken till sås.

Jag har numera såna påsar med buljong, grädde och rödvin, så jag kan alltid slänga ihop ett god sås på ett ögonblicks ingivelse!

jeko69
0

I mitt hushåll går det åt ganska mycket grädde, säkert 1-1½ liter i veckan. Och då är det nästan bara jag som förtär den. Och ändå har jag gått ner 16 kg och har ca 4-5 kg kvar och jag tänker inte plocka bort grädden förrän jag märker att jag inte går ner mer.

GRÄDDE är BÄST, och gör den här dieten uthärdlig. Man kan "synda" utan att synda. Väldigt bra för självförtroendet!!

Zepp
0

Man får äta hur mycket grädde man vill.. så länge man vill äta lagoma mängder! Skrattande

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Sarah81
0

Jag märket att jag inte gick ner i vikt och uteslöt mejeriprodukter. Så idag när jag vägde mig så har jag kommit under min gräns. 3 månader och bara studsat mellan 92 och 94. Men när jag vägde mig idag så vägde jag 88,7 :D

Grädden använder jag i såser och om jag ska synda någon enstaka gång (inte än men funderar på lite glass). Annars kör jag med äggmjölk :)

[Pennylane1]
0

måste maken också ta det lungt med grädden? Annars kan ju han mumsa på Flört

Sarah81
0

Han väger för mycket och vägrar äta LCHF kost så vet inte om jag vill ge honom den.. Han äter som förut kolhydrat späckat plus att han redan lägger på extra smör och har istället gått upp i vikt. Inte enligt honom för han väger sig inte och så har torktummlaren krymt alla hans kläder… även jeansen :)

jeko69
0

Ok!

Det framgick ju inte av ditt första inlägg att han inte äter LCHF. För mig är det självklart (numera) att man inte ska kombinera fett med kolhydrater och gör han det så kan det väl inte bli något annat än viktuppgång och med den ev. följdsjukdomar?

Zepp
0

Du.. se till att inte köpa nya kläder till han.. då om inte, lär han bli tvungen att tänka efter.. jag tror det är problemet.. han vill inte tänka efter hur kosten påverkar vikten!

Sarah81
0

Problemet är nog att han vet innerst inne men vill inte inse det för han har varit super smal. Runt 85 kg på hans 190 cm något. Nu är det kanske över 110 iallafall. Men diskuterar jag med honom så blir han sur så jag låter det vara istället. Kläder köper han själv. Men däremot klagar han på att storlekarna blivit minder och det är så svårt att hitta kläder som passar.

Han var på hälsokoll med jobbet igår. Det ända han hade var lågtblodsocker. Vilket jag försökte förklar för honom. Då säger han bara att tanten sagt att han skulle äta en extra frukt varvid jag suckar och säger jaja gör det det blir nog bättre och så gav jag ett uppgivet leende. Sedan så gick inte blodtrycksmanchetten runt hans arm… vilket jag trodde han skulle ta som en varning… NÄ han tar det som att han är stor och manlig och har stora muskliga armar… suck säger jag bara..

Zepp
0

Jag vet hur det är med kläder.. de tillverkas antagligen mest för Aliens.. får man tag i byxor som passar över midjan så släpar benen en halv meter efter!! Förvånad

Och det är ju inte modernt längre med uppvikta byxben!!

Sarah81
0

Haha nä det problemet har jag med faktiskt. Jag har även kraftigare ben än vad som verkar vara normalt för tjejer och i kobination "smalare" midja i propotion till storleken på benen… Och så har jag korta ben..

Hmm kanske är jag som är en alien haha låter onekligen som det i min beskrivning