Hej alla LCHF:are!
Är så glad att jag hittade hit för ett antal månader sedan. Satt en hel helg och läste och läste…sen var jag övertygad. Efter lite "övergångsbesvär" (var förberedd efter att ha läst inläggen här) är det nu -6 kg…och jag mår så bra…lugn mage och inget sug.
Vill så gärna dela med mig till nära och kära….men det finns ett motstånd som är enormt…hur kan det vara så när jag nu äntligen arbetar med kropp och själ…och inte emot? Att äta bra, naturligt och enligt kostråden har alltid varit mitt mål…kostråden stämde inte…men härligt att äntligern vara på rätt spår.

Hej själv!
Jo, man vill gärna dela med sig av sin kunskap men ett tag framöver får du nog nöja dig med att må bra själv, så sakteliga kommer nog omgivningen att acceptera och kanske bli nyfikna för egen del.

Kul att du hittade hit!
Man vill gärna predika när man är nyfrälst.. men det lönar sig föga då omgivningen inte har någon förståelse, de flesta kan inte skilja en kalori från en kolhydrat.. och de flesta vet att man inte skall äta så mycket socker men vet inte att i stort sett alla kolhydrater omvandlas till blodsocker!
Man kan bara var ett levande exempel.. och om de börjar fråga hur man burit sig åt kanske man kan nå fram!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Visst är det så…jag mår jättebra. Det är många som är nyfikna men säger att det verkar så jobbigt. För mig är det absolut det enklaste sättet att må bra och viktnormalisera. Jämfört med påsdieter, bars, färdigmat och suspekta livsmedelblandningar.

Ska äta min frukost/lunch nu…lchf-pannkaka gjord på ägg, grädde och mandelmjöl. Till det några hallon och grädde…mums!

Jag har inte försökt predika. Istället ställde jag en LCHF-bok i vårt lunchrum på jobbet. En del har lånat, några har frågat, och idag har 3 personer "konverterat". Ingen på mitt jobb har någonsin ifrågasatt vad jag äter, så möjligen är jag lyckligt lottad.

Var lite hemlighetsfull så här i början.
När grilltiderna börjar kommer dom att titta avundsjukt på din biff med beasås.Härliga feta röror och hallon med vispgrädde.
Läs böcker om det här så du har "kött på benen "sen när frågorna kommer.
till dom som frågar säger jag att jag är glutenallergisk (vilket jag kan säga utan att ljuga - min mage mår bättre utan mjöl!) och socker är ju ändå inte nyttigt - det håller nog alla med om.
Så det är inte så svårt efter ett tag, man kör olika förklaringar beroende på vem som ställer frågan.
Tyckte i påskas att en del var lite avis på mig som lät det 3 kg stora påskägget med lösgodis gå förbi utan att jag åt en bit. Tidigare har jag ätit ca 0,5 kg lösgodis varje lördag, det har varit mitt signum, typ.