Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3442 ggr
hxhhxh
0

Viktbakslag :(

Vet egentligen inte varför jag skriver, men behövde väl lite tips eller peppning.

Jag har ju läst här en del gånger om viktnedgång/uppgång här. Kort om mig, jag började med LCHF den 1 mars i år och har tidigare käkat GI. Jag har kanske 15 kg övervikt. Allt har flytit på så bra med mat och gick ned 4 kg på 4 veckor. Det var nästan så jag tyckte att det var för enkelt.Flört De senaste veckorna har jag stått still och tyckt att det inte varit så konstigt. MEN in morse näst jag ställde mig på vågen så hade jag gått upp 2 kg. Det  var lite deprimerande. Vet inte om jag ätit fel de senast veckorna eller om det är för att jag druckit lite alkohol de 2 senaste helgerna.. Jag ska fortsätta, men måste nog fundera i helgen på hur jag ska fortsätta.

Jag har läst 2 böcker av SSS, Litsfeldt,och en del här + andra sajter. jag har även varit och lyssnat på Annika Dahlqvist.

För att få något bra tips vill ni veta hur jag äter varje dag eller något annat?

Tack på förhand!

bullmagen
0

Vet ju inte om du är kvinna, men jag kan gå upp 1-2kg innan jag ska ha mens. Det kanske är något sådant som spökar?

hxhhxh
0

Tack för svar! Jag ska visserligen ha mens snart. Kan det vara så enkelt? Fast när jag hade det sist gick jag ned och brukar inte gå upp direkt så mycket när jag ätit annan kost.

Lojs
0

Jag kan i alla fall variera så mycket från en dag till en annan när jag har pms, men det har jag nog visserligen alltid gjort.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

vimsig
0

gå in på www.annahallen.se och läs lite, hon skriver just om detta med tillfällig viktökning fast man äter "rätt".

[Russinflarn]
0

Jäpp, några dagar innan mens går iaf jag upp ett kg - likaså många av mina väninnor. En del går upp två. För mig kan det vara lite varannan månad - ena månaden upp - nästa händer ingenting, eller att jag går ner. Och vin kan ju hämma viktnedgången ett par dagar. Jag har inte gått upp av just vinet, men däremot det som slunkit ner TILL det… Skäms Men det är jag, det. Alla funkar ju olika.

Hoppas det ordnar sig (och det gör det nog :) )

lizaohman
0

Alkohol brukar ge rejält bakslag. Den goda nyheten är att det vatten som kroppen drar åt sig brukar släppa på någon dag, bara du slutar med alkoholen. Sedan är det ju så att det kan variera kraftigt med vikten, som tidigare också sagts. Släng vågen tillsammans med vinflaskan och börja mäta dig i stället :D

hxhhxh
0

Tack alla snälla för era svar och uppmuntran! Vågen försöker jag att inte använda för ofta, men i morse kände jag även på kläderna det var därför om jag steg upp på eländet. Flört

Jag ska läsa länken och tänka på era tips så går det säkert bra!

Tack igen för att ni tog er tid!