Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 5699 ggr
Ethla
0

Lindra halsont?

Har gått och dragit på mig halsont, och nu vet jag inte hur jag ska lindra det. Innan lchf åt jag strepsil, vicks, drack varm choklad, åt glass och hade massor med honung i te't' när halsont behövde lindring, nu är ju det uteslutet så jag behöver andra tips.

Är ganska rejält raspig i halsen, har druckit större mängder te än vanligt men tycker att det bara hjälper under tiden jag dricker.

Hur brukar ni göra?

eva-
0

gurgla med saltvatten!!

lös upp ngn tsk/msk salt i ljummet vatten, ca halvt glas. o så gurglar du med det, så långt ner i halsen du kan utan att riskera svälja;) upprepa ett par ggr om dagen.

prova även att droppa echinacea direkt i halsen, det river till rejält, men lindrar mkt bra. om det är bra kvalitet på echinacean så ska det kännas nästan som att det bedövar lite på tungan o i halsen.

(fast varför frågar du i ett lchf-forum?)

Wildrat
0

Starkt pepparmyntate med kokosfett och en droppe pepparmyntaolja brukar jag använda. Hjälper mot förkylning också.

Annars är halstabletter inte förbjudet. Behöver man så behöver man, strikt kan man vara när man är frisk.

Ethla
0

Tack för tipsen, det ska jag prova!

Varför jag skriver i lchf-forum tycker jag framgår i ursprungsposten? Jag frågar inte efter hur man tar hand om halsont, utan hur man tar hand om halsont när man äter lchf. :)

Zepp
0

Tugga på rå vitlök.. rå ingefära!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ethla
0

Tack, ska prova :)

Speciellt rå ingefära, nom!

Sugiyama
0

De få tillfällen jag behöver något som lindrar så gör jag glass på frusna hallon och vispgrädde. Jag äter även en del halstabletter för andedräkten.