Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 5257 ggr
ijonsson
0

Bröstförändringar?

Efter att jag varit på ordinarie mammografi blev jag kallad till "kompletterande undersökning". Läkaren tyckte att brösten blivit annorlunda, tätare i strukturen, än vid förra kontrollen,därför ville han göra även ultraljud. Han undrade om jag åt något tillskott eller hormon preparat. Det gör jag inte men äter LCHF sen ett o ett halvt år… + att jag har hormonspiral sen typ 4 år. Tack o lov visade sej allt vara bra! Men kan denna kost påverka brösten tror ni? Min mens har blivit väldigt påverkad av kosten och är det fortfarande…

Aniara4
0

DN hade för en tid sedan en artikel om en koppling mellan multivitaminer och bröstcancer, där det bl.a. nämndes undersökningar som visar att kvinnor som tar multivitaminer får tätare bröst.

Orsakssambandet verkar i övrigt rätt grötigt och illa tänkt… En korrelation innebär som bekant inte automatiskt ett orsakssamband.

ijonsson
0

Ingen annan?

mammanOpappan
0

Jag har ej varit på mammografi men mina bröst har blivit "hårdare" med LCHF…

jeko69
0

Jag upplever att brösten har blivit hängigare med den här dieten än vid andra viktminskningar.

Min tolkning av detta är att jag denna gång har förbränt fett i större utsträckning än tidigare, eftersom brösten till stor del består av fett. Jag har samma vikt nu som för 2 år sedan då jag i princip hade svultit ned mig i vikt och den gången så var brösten i stort sätt oförändrade.

Aniara4
0

Jag upplever motsatsen - för en gångs skull försvinner kilona där de sitter mest i vägen, och inte mest från ansiktet och typ bysten.

Katti
0

Jag gick en gång i tiden ner en väldig massa med vlcd. Då försvannmin i vanliga fall väl tilltagna byst i stort sett helt. När jag gick ner med LCHF upplevde jag, som Aniara4, att bysten till stor del blev kvar. Men jag har inte gått ner lika mycket med LCHF, så det är väl ingen säkerställd skillnad.