Bondenära - bra mat!
Jag fick tips om bra och närproducerad mat för er som bor i Värmland Dalarna eller Gävleborg.
Allt är inte LCHF-mat och en del är kanske tveksamt av andra skäl, men jag såg vad jag tror är bra kött och det vill vi ha mer av.
[Bondenära](Bondenära AB) heter företaget som för övrigt vill utöka med fler entreprenörer. Om det sprider sig att efterfrågan på närproducerat ekologiskt kött ökar - får vi nog fler bönder som ställer om.
Vi har minst en tråd långt ner i gömmorna som handlar om den här typen av företag och närproducerad och bra mat - om någon vet vilken jag menar så korslänka gärna - jag hinner inte leta just nu.
Numer pensionär i Nynäshamn

Attans - jag hann läsa BODEN!! nära och tänkte HURRA för dit är det bara 3 mil 
Men låter annars som en mycket bra sak, behövs fler entrapenörer på detta område, och gärna hit upp till norr.
/Lisa
#1 - Du kan väl åka till:
http://www.norrbete.se/Default.asp?path=21497%2C22328&pageid=32172
Näsåker - (42 km väster om Sollefteå)
''Endast'' 50 mil enkel resa - inte mer än ett stenkast för er 
Annars levererar de ju (dock fryst)
Utlämning ''Vi har som målsättning att kunna leverera över hela landet. Om lådan hämtas på gården ger vi 350 kr i rabatt på nötlådan och 175 kr på lammlådan.
Genom förmånliga avtal med våra distributörer kan vi nu leverera våra lådor fraktfritt för kunden till distributörens terminaler.
Fraktfritt gäller till de orter där distributören har ett fryshus. Det innebär att inga mer kostnader tillkommer om du hämtar själv. Mot en extra kostnad på ca 250 kr går det på vissa orter att få lådan hemkörd.
Vi kan även leverera till andra orter. Ofta är det smidigaste sättet att hämta samtidigt som chauffören levererar varor till någon butik. Du blir då uppringd några timmar innan för att avtala om tid och plats. Vi kontaktar dig så att du får reda på när leveransen går från vårt lager.
Du behöver inte betala vid utlämningen, vi skickar faktura.''
-----------
/L
Det som kändes lyxigt med Bondenära är att de levererar till dörren. Tyvärr bor jag för långt bort.
Numer pensionär i Nynäshamn