Frukost förslag!
Hej! någon som har några bra frukost förslag för dom som inte gillar att käka flottiga frukostar tex bacon o egg. Mvh Mt
Jag har väldigt svårt ibland för ägg och bacon eller stabbig frukost, då är detta min räddning och jag verkligen NJUTER av denna frukost
Man kanske inte håller sig lika länge på den som på bacon & ägg men då är det lättare att äta något "tyngre" några timmar senare, till lunchtid.
2 gram finhackad rödlök (1 tsk)
10 gram röd stenbitsrom (2 tsk)
15 gram majonäs (1msk rågad)
15 gram créme fraiche 34% ( 1 msk rågad)
60 gram avocado (en halva)
50 gram räkor
Mixa lök, rom, majo, cf och fyll avocadon serverat med räkorna….
…eller… ta ur och skär avocadon i små kuber och blanda alltihopa, även räkorna, till en enda röra. Droppa gärna ett par droppar citron över och NJUT!
_Protein: 12.20 gram Fett: 28.72 gram Kolhydrater: 3.65 gram
_
80% FETT 15% PROTEIN 5% KOLHYDRATER

För mig behöver det vara enkelt att göra frukost.
Nästan varje dag mosar jag ett kokt ägg med en burk makrill (tomatsås bortsköljd) och några skivor smör (använder osthyvel). Gott, enkelt och mycket Omega-3 :-P
Igår satt min 1-åriga dotter vid bordet och började peka på min frukost, efter att hon fått smaka några tuggor blev hon skitförbannad när jag inte gav henne mer. Så för att få min frukost i fred mosade jag samma röra till henne och hon vräkte i sig alltihop :-D
Vissa dagar skippar jag frukost när jag inte är hungrig (hände aldrig förr). Vissa dagar äter jag sardiner istället för makrill. Ibland blir jag sugen på stekt ägg med smält hårdost på.
Vilken mat som helst? Lås inte in dig själv i att frukostar skall ha speciellt innehåll och intas på speciella tider. Det är måltider. Man äter mat, helt enkelt, ät det du äter annars.
Jag håller med MinLan. Idag blev det stekt nötfärs med sallad och bearnaise-sås till frukost (har nästan alltid färdigstekt tacokryddad köttfärs i kylen!). Igår hade jag ännu mer bråttom och tog ett par stekta kalla kotletter i farten! Så fick det bli mer smör till lunchen.
Ibland, framförallt på sommaren äter jag turkisk yoghurt med grädde och lite blåbär. Vill man kan man strö över lite nötter och frön.