Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 9029 ggr
fialina81
0

Hur mäter man sina mått??

God eftermiddag!

Jag undrar hur man mäter sina mått?

Midjan - vart på midjan? Vad är "normalt", vad ska man eftersträva?

Lår - vart på låren? Vad är "normalt" & vad ska man eftersträva?

Överarmar - vart på armarna? (Har typ inga muskler utan bara fett på armarna)

Hur har era mått förändrats på er resas gång? Skulle vara trevligt om ni skrev hur era mått förändrats under tiden, efter 1v, 4v, 3mån osv.

Mvh Sofia

Wildrat
0

Du får mäta precis var du vill och om du mäter på samma ställe varje gång kan du ju se om det minskat nåt.

Midjan är annars traditionellt mellan nedersta revbenen och höftbenskammen.

Zepp
0

Man mäter på samma ställe hela tiden.. för att se förändringar!

Man skall inte eftersträva något förutom normal vikt och långsiktig hälsa!

Fast egentligen är det betydligt enklare att se om kläderna sitter lösare.. jaa.. har man gått ner en storlek så har det ju hänt något!!

Har man lyckats nå någon form av normalvikt men ändå inte är nöjd med sin kropp återstår att forma den med träning.. en vältränad kropp är som regel snyggare än en otränad!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

fialina81
0

Tack så mycket för svaret Glad!

Förstår precis vad du menar & det är ju smart att göra så! Då tar jag och mäter på de tjockaste partierna för jag antar att det är där man också bränner bort/ blir av med mest fett under diet & träning.

Dock skulle jag vilja veta vad standard ligger på? Förstår att det är väldigt individuellt för olika kroppsuppsättningar men vart går gränsen för mullig? Överviktig? osv… Finns det standard mått? 

Mvh Sofia

Zepp
0

Släpp mått o viktfixeringen.. den i sig är en källa till ohälsa.. focusera på långsiktig hälsa i stället.. om du har kommit så långt att du kan nämna dig något så när normalviktig så finns det personliga tränare som kan med utgångspunkt från dig själv sätta upp ett träningsprogram som hjälper dig att forma kroppen mer åt det håll du vill!!

Här har du en det finns fler!!

http://www.fitnessguru.se/

Sheena
0

Man säger väl allmännt att för hälsans skull iaf så ska kvinnor ha ett midjemått under 88cm.

Sheena
0

#6 Tänkte på vad det står i artikeln där om att dela midjemåttet med höftmåttet, vet du vart man mäter på höften? På höftbenet eller är det stussen de menar, oftast den som e störst ju, hihi.. Tungan ute

Zepp
0

88 centimeter gäller för en hel befolkning.. det borde vara orimligt att en som är två meter och en annan som är en o femtio skulle ha samma midjemått!??

Som vanligt tror jag att sunt förnuft gäller.. se på din mor, dina kvinnliga släktingar.. ni har nog rätt mycket samma gener!!