Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3211 ggr
Agnez94
0

protein och kolosal hunger

Hejsan allihopa!

Jag är en tjej i de övre tonåren som styrketränar utan vikter/maskiner ca. 2-3ggr/vecka. Sammanlagt får jag i mig ca 70g protein per dag. Är det för mycket? Vissa dagar blir jag jättehungrig typ direkt efter frukost (1-2 timmar efter) och jag vet inte vad jag ska göra.Jag "växer" ju inte längre i den bemärkelsen längre. Och som idag verkar det inte finnas någon botten i mig.

Panik!!!!

Wildrat
0

Att vissa dagar äta mer är inte farligt. Hungern talar om att det är precis det som behövs. Men ät fett också, det gör dig mätt under lång tid.

Wtn3
0

70 gram protein är inte för mycket. Eftersom du tränar kan du till och med gå högre om du vill. Och som skribenten ovan säger, ät när du är hungrig. Det är helt naturligt att man vissa dagar äter mer än andra.

WilliamJ
0

Det är jättebra att veta hur mycket du äter i kalorier jämfört med vad en tränande tjej i din ålder bör äta. Äter du för lite fett så blir du garanterat hungrig.

Sindri
0

Vad äter du till frukost?

Agnez94
0

Till frukost kan jag äta en bacon omelett, ägg med majonäs eller ägg och bacon.

Zepp
0

Tränar du kan/bör du äta extra de dagarna,, speciellt protein och fett!

Protein för musklerna och fett för energin!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

dufva
0

Ät dig mätt och håll framför allt upp fettdelen för att få en långvarig skön mättnad.

Man går inte upp i vikt av att vara mätt Glad

Ju längre du håller dig ohungrig desto bättre ur alla synvinklar.

Kom ihåg att äta något strax efter träningen också.

Sindri
0

Frukosten skulle jag klara mig på några timmar - du stressar inte när du äter? Äter frukost innan du är hungrig? Sånt kan göra mig hungrig snabbt igen.