Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 1209 ggr
Kia
0

Ang. Ketosen

Jag vet att jag är i ketos nu (kanske för mannen säger att andedräkten luktar ammoniak *S*) Men jag undrar. Är det farligt att vara för länge i ketos?

Eller kan man bara vara i det tillståndet alltid?

Pasi
0

Nej det är inte farligt!Glad Tillståndet ändras efter en tid till ett mindre acetonluktande tillstång då kroppen börjar bränna fria fettsyror.
Läs "Fråga doktorn om ketos" .

Gittan-Xyz
0

Jag körde Holistics proteindrink till lunch och eftermiddagsfika i går (dock LCHF-frukost och -middag - tack och lov!) och snacka om ketos efter drinken!

MegN
0

Farligt att vara i ketos? Jag vill gärna befinna mig där jämt, om det går…!

justanne
0

Kvällen dag 1 var jag och spelade bridge.  Hjärnan fungerade inte riktigt lika bra som vanligt och min spelpartner tittade på mig med undrande ögon några gånger. Och själv var jag lika förvånad som han. Min skärpa kom och gick… minst sagt.

Var detta ketos, så snart? Jag har inte känt något underligt sedan dess, förutom att mina benmuskler värkt på morgonen när jag promenerat till jobbet. Jag har nu gjort 11 dagar och varken ätit bröd, ris, potatis, etc… och ingenting med sockerinnehåll…någon av dessa dagar. Inget illamående eller något speciellt problem för övrigt. Kan det vara så hä lindrigt med ketostillstånd?

Pasi
0

justanne - Javisst, en del verkar komma i ketos ganska lindrigt medans andra får "svettas" i ett par veckor.Glad

Mervi
0

Lycka till Justanne! Vissa mår jätte dåligt.