Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2139 ggr
Surra
0

Hjälp! sötsugen...

nu börjar jag känna mig sötsugen trots pannbiffsmiddagen,

paniken kommer, det var länge sedan jag var sugen på nåt!

ska jag gräva i skafferiet eller inte…

VAD SKA JAG ÄTA??Ledsen

Margareta
0

Ostbitar brukar jag ta till…

Numer pensionär i Nynäshamn

DaMum
0

Vispa lite grädde kanske? Eventuellt blanda med lite, lite riven kokos.

mezza
0

Konstigt kanske men jag skivar en skiva smör med osthyveln och rullar till en rulle njuter långsamt av att smörets arom kfår smälta fram i munnen….

Prova!

Surra
0

tack snälla ni, jag ska ner å prova med ost!! ni om några vet ju att det kan krisa ibland!  Glad

cia4fun
0

En liten bit mörk Choklad?? Glad

Mervi
0

Mörk chocklad kan också ge sug, den innehåller socken den med. Jag brukar ta smör + ost.

Gittan-Xyz
0

En rejäl klick smör på en liten bit ost brukar få sötsuget att försvinna för min del.

folke
0

Jag försöker som jag fått tips tidigare av mina vänner här, trycka in fett såsom ost och grädde..

Det är ju bättre att överäta fett och bli mätt än att trycka i kolhydrater som blir en ond cirkel för de triggar ju bara mer hunger…

Förut kände jag skam när jag blev sååååå hungrig och sugen, nu vet jag att det går att komma ur cirkeln….

Dessutom brukar det jämna ut sig, har jag en hungerkväll så blir det mycke mat, men morgononen efter är jag fortfarande mätt och behöver då inte så mycket……

Inget skämmigt att vara hungrig… det är ju inte olagligt att äta 4 mål mat om dagen Förvånad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

mezza
0

Sant!

Det där med att maten skulle vara en synd det är konstigt!

MegN
0

Jag råkar också ut för sug ibland - då är det bra att ta sig en funderare på vad man ätit, antingen har man ätit för lite och är fortfarande hungrig eller så har man ätit något som var mindre lämpligt och alltså triggade en!

justanne
0

Min lunch idag var allt annat än tillräcklig. Vi åt ute hela jobbet och jag fick i mig en grekisk sallad vid 12-tiden. Klockan var halv 7 innan jag var hemma och kunde fylla på. Och som ett brev på posten har jag för första gången sedan jag började, varit sugen efter något gott (läs sött) ikväll. Jag fick ta till gräddvispen… sedan gick det över Räcka ut tungan