Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 6460 ggr
dorita
0

egen musli

Nån som har recept på egengjord musli?

[Anega]
0

Solrosfrön, sesamfrön, linfrö, pumpafrö. Valfria nötter. Kanel, kardemumma, ingefära. Jag har ingen blandning utan häller på lite olika fröer, nötter och kryddor direkt på yoghurten. Ibland lyxar jag till det och rostar fröna innan också.

vimsig
0

Jag brukar även tillsätta kokos i ovan nämnda blandning och pyttelite rinnande  honung och sen rosta i ugnen.

Efter 3 månader med LCHF så är jag inte sockerkänslig längre och såg att Annika D hade med lite honung i sin kokbok, så jag tyckte att det kändes OK! Nu äter jag inte detta så ofta, kanske 1 g/vecka, så det spelar nog inte så stor roll med honungen.

Det blir supergott!

Lite vaniljpulver i yoghurten också och det blir fulländat!

[Anega]
0

Ja just det, kokos är ju jättegott. Och vanilj ska jag absolut prova.

Jag ringlar över lite flytande honung också men det vågade jag inte skriva först… LCHF-forum liksom.

fellfrosch
0

Du har väl rätt att äta vad du själv vill? Förvånad

ebet
1

Jag har massor med smör på olika frö, kokos, linfrö blandning, och så rostar jag den i ugnen. Då behövs ingen sötning.

JAUS
0

Kokos, makadamianötter, chiafrön och hallon.

Conquest
0

Kolla Müsli på min hemsida. Vårt 30 år gamla recept, samt ett nytt LCHF tips.

Miyu
0

Kan man ha i fibrex som grynersättning för havre?

Fiana
0

Hmm inte säker, men jag tror inte man ska äta fibrex icke blötlagt?

subcalva
0

Här finns ett recept på musliströssel av Maia som jag utgick från när jag gjorde min variant.

Numera brukar jag bara ta nötter (2 delar) och mandel (1 del) och nån matsked kokos. Eftersom man inte ska äta dåliga hasselnötter (pga afla….nånting) så delar jag alla hasselnötterna för hand för att se att de är OK. Sen kör jag dom i matberedaren tills de är lagom stora och det funkar ypperligt. En matsked av det här på frukostyoghurten blir tuggigt och gott.

[Anega]
0

#4, såklart jag äter vad jag vill, men det är ju en annan sak vad man tipsar om på ett LCHF-forum.

GreenWorm
0

Jag brukar ta en vaniljstång, dela och lägga i müslin, så får man lite söt vaniljsmak.