Hur mycket ägg...
…äter ni per dag? Har läst om att många äter "mycket ägg", men hur mycket är mycket? Själv älskar jag ägg, kan äta det till frukost, lunch och middag om det vill sig. I morse, tex, åt jag 2 mosade ägg med smält smör (holy madonna så gott det är) och det stod jag mig gott och väl på till lunch. Ja till lunchen blev det ytterligare 1 ägg då jag gjorde en pannkaka och bacon till. Till middag tänkte jag ha kyckling med ädelostsås (Grädd Danablu) där även ägg kommer att ingå. Sen på kvällen är jag inte hungrig, men kan ändå bli lite sugen så då kan det bli ett kokt ägg (ibland två
) med en klick citronmajonnäs 

Jag käkar kanske 3-9 ägg per dag. Vissa dagar bara till frukost, vissa dagar alla mål, beroende på hur motiverad jag är att laga mat. Tycker att enklaste tamedlunchen bara är att koka några ägg och ha med i en burk.
2 st t frukost + 3 st t middag
/L
---------------
Äggen är en del av dagens hälsotrend
http://www.e24.se/business/konsumentvaror/aggen-ar-en-del-av-dagens-halsotrend_1963715.e24
''Leverantörerna fördubblar sin försäljning under påskveckan. Dessutom växer äggkonsumtionen överlag. I synnerhet ökar efterfrågan på ekologiska ägg, som enligt Livsmedelsverket innehåller lite högre halter av vissa vitaminer.
Under 2009 var 11 procent av alla ägg som såldes ekologiska. Och enligt Livsmedelsverket innehåller de ekologiska äggen mer jod och nya analyser visar på högre halter av vitamin E, zink, folat och retinol.
Äggkonsumtionen ökade under 2009 med omkring 5 procent, men de ekologiska äggen hade ännu högre tillväxttal.
Försäljningen av ekologiska ägg har ökat med 60 procent de senaste två åren.''

3 till frukost, och ibland 3 till i äggmjölk eller omelett senare på dagen.

Det är ju så himla gott så det är svårt att tröttna 
Oj, det va en väldig äggkonsumtion en del har.
Jag äter bara ett ägg till frukost och ibland omelett till middag.

Till frukost äter jag 2 ägg och 2 äggulor mosade med smör. Jag äter mindre äggvita än äggula. Sen kan det bli ett par ägg till under dagen antingen som omelett eller kokta med lite majo och en räka ev.
2 - 8 kan det bli under en dag.. beror helt på mat och vilket humör jag är på. :P
#4 Kan ju inget annat än hålla med 
Visst är det ju himlans gott med ägg
och det verkar som konsumtionen är ungefär lika hos oss. Själv äter jag minst 4 ägg varje dag, men allt som oftast blir det fler, har alltid några kokta i kylskåpet på lut, så jäkla gott med citronmajonnäs på.

0-3 under frukosten, sällan några fler senare under dagen, möjligen om jag gör räk"macka" på kvällen.

Aldrig mindre än 1 om dagen.
Ägg äter jag nu ungefär lika många av som jag åt brödskivor förr dvs 3-10 om dagen.
Äter 4-6 ägg per dag, då jag upptäcte att 2 stekta ägg och en sallad på vitkål, majonäs, gräddfil, hackade jalapenios och en skvätt dijonsenap får vikten att rasa. Jag äter alltså 2-3 måltider per dag, beroende på hunger.
Det är ju inte direkt någon kulinarisk upplevelse och kan bli lite tjatigt i längden. Men en vecka då och då gör underverk för vikten. I alla fall på mig.