colorful's väg till hälsa
Hej!
Jag har länge lidit av en hetsätningsstörning och p.g.a. den gått upp mycket i vikt under kort tid. Har sedan ett litet tag i stort sett tagit mig ur ätstörningen, men har svårt att komma tillbaka till LCHF (som jag totalt ätit i ca 1.5 år, förut). Jag skulle behöva lite tips på hur man lyckats hålla sig till dieten och inte hoppa av!
På ungefär ett halvår gick jag från 52 till 60 kg (är 165 cm lång) och är alltså inte överviktig. Har tidigare legat rätt stadigt på 52-54 kg. Men jag har väldigt lite muskler och mycket av fettet sitter på magen, så jag tror att min idealvikt ligger någonstans runt 55 (med mer muskler).
Jag vet att jag inte mår bra av mjölkprodukter (utom smör), så det måste jag sluta med. Har tänkt mig en typ av fakirdiet som standard, men med lite grönsaker ibland. Har väldigt svårt för att avgöra hur stora portioner jag ska äta och har väldigt svaga mättnads/hungerssignaler till följd av ätstörningen, och skulle gärna ta emot tips på hur stor mängd mat någon i min viktklass skulle tänkas behöva.
Tar gärna emot tips som sagt, och kommer nog skriva här framöver för att hålla mig på banan.. :)