Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 3924 ggr
aussiemia
1

Skillnad på hur jag ser ut?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar att se bilder på hur folk ser ut före och efter viktnedgång, det är så himla inspirerande och kul att se framgång. Själv har jag försökt gå ned i vikt i 10 (!!) år, sedan jag var gravid senast. Någonting hände i min kropp då, eftersom jag aldrig tidigare haft problem med vikten.

Hur som, helst, LCHF har vi kört med i ca 6 år, mer eller mindre, men det var inte förrens jag tog bort ALLA mjölkprodukter den 8 februari och endast äter fett och proteiner som någonting hände…

Första bilden är i Las Vegas i september förra året och andra bilden tog jag förra veckan. Jag har inte fått så många kommentarer, det beror nog till stor del på att jag började nytt jobba veckan innan jag körde igång och dom ser ju mig varje dag, dessutom känner dom mig ju inte. En kompis vill helst inte säga något eftersom hon bara gått upp och hur tror jag det känns (?!). JAG ser iallafall skillnad, jag vare sig väger eller mäter mig så jag har ju inget att jämföra med annat än med kort. Och skärpet. Det har jag dragit in ca 10 cm… Förvånad

aswedishsmorgasbord.com

sofiecoe
0

Ja gud vilken skillnad! Bra jobbat

aussiemia
0

Tack! Så glad jag blir!

aswedishsmorgasbord.com

Anna-fd-137kg
0

Klart att det är stor skillnad! :D Vad härligt att få möta våren i ny kostym! :D Grattis!

unoblom
0

Duktigt duktigt. Syns hur bra som helst att något hänt. Jag tycker också väldigt mycket om att se före o efterbilder, men för tillfället kan jag inte ens hitta ett kort där jag vägde som mest i höstas. 102 kg. Nu väger jag 87, men mitt mål är ca 80. Jag är 169 cm, men anledningen att jag inte vill gå ner så mycket mer (tacksam förstås om jag gör det i farten) är min ålder,  50+, risken att det börjar hänga i ansikte och övrigt är stor.

Tänk att du klarar av detta utan att väga dej. Själv väger jag mig varje morron. Och det är inte bra. Bra tips det där om mjölkprodukter, kanske man skulle testa.

Problemet med att ingen kommenterar ens viktnedgång finns nog hos de flesta. Jag har jobbat på samma ställe i alla år och fast jag nu gått ner 15 kg så hör jag inga uppmuntrande kommentarer. Men men….jag vet ju själv vad jag åstadkommit.

Anand
0

Tror kanske att det kan vara avundsjuka också. Det är många som vill gå ner i vikt, allra helst på våren tror jag.

aussiemia
0

Visst är det trist att folk tycker att dom inte behöver säga något om hur man förändras rent fysiskt.

Jag tycker själv att jag är duktig att ge små komplimanger om glasögon, kläder ny hårfärg osv osv, så lite trist är det ju att själv inte bli uppmärksammad på samma sätt.

Men det finns väl inte utrymme hos alla, kan jag tro. Ibland kanske folk inte är helt säkra på hur dom ska säga. Jag läste en kommentar i en blogg och den tjejen ville inte ha komplimanger eftersom det var ett bevis för att hon inte dög förut. På sätt och vis så fattar jag vad hon menar, men samtidigt så vill ju jag HA uppmärksamhet. Iallafall lite grann… Och jag blir själaglad att ni, som inte sett mig i levande livet, kan se skillanden jag själv upplever, men som andra inte bryr sig om att kommentera.

aswedishsmorgasbord.com

Kiasara
0

Tråkigt att du inte får uppskattning för din ansträngning i din vardag men bra att du vänder dig till oss här på KiF. Utan att känna dig ser jag mycket tydligt på bilderna att du har lyckats med en stor förändring med en mer och mer markerad midja. Vågen ska vi strunta i det är hur vi mår och hur kläderna sitter som är intressant. Härligt, lycka till och låt oss få veta hur det går!

marieliden
0

Syns faktiskt tydligt, hörru=)) Grattis Flört

LarsCarlHansFson
0

Jag är pappaledig sen 2 månader och lika länge levt LCHF. Igår var jag på jobbet och trodde många skulle kommentera att jag var 10 kg mindre, men det var färre än jag trodde.

Men idag fick jag detta i ett mejl av min kollega Anna:

"Kul att du kom. Glömde för övrigt att säga att jag tycker att LCHF verkar ha gjort dig gott. Du såg ut att vara i bra form!"

Tror nog att många är rädda för att kommentera ens vikt om det inte har diskuterats tidigare vilket jag och kollegan ovan gjort. Hennes kille äter också LCHF.

Aniara4
0

Härligt! Visst är det häftigt när man tittar på gamla foton och inser att det faktiskt har hänt en hel del. Kolla den här tråden på samma tema!

Biiancca
0

Å grattis, så bra gjort! Jag ser då att du krympt en hel del. *önskar det vore jag* ;-)