ny o vilsen
jag är ny här och de känns lite snurrigt.
jag vill gärna ha tips o hjälp med maten, särskilt frukosten.

Klassiska bacon och ägg och kaffe, med eller utan grädde.
Kolla runt här på sidan men även Kostdoktorn's och Annika Dahlqvist sidor. Där hittar du ALLT inom LCHF.
Frukosten kan ju se ut som vilken måltid som helst. Tex fläskkotlett med bearnaisesås
Eller ägg och bacon
Eller biffar
Rester från gårdagens middag kanske?

Välkommen! Denna kost har varit min livsstil sedan annandag jul 2006 så vi (min man och jag) har firat tre års jubileum.
Frukost; det naturligaste svaret är ägg. Ägg på längden och tvären. Kokta och stekta. Just nu föredrar jag två vändstekta ägg med goda ostskivor mellan som får smälta ihop i stekpannan.
Vad tycker du om?
Du kan äta i princip vilken mat som helst bara kolhydratinnehållet är maximalt 5g per 100g och naturligtvis så lite konstgjorda ämnen i som möjligt.
Min man äter laktosfri fil med några blåbär på samt två kokta ägg med bregott.
Fråga mer så ska jag och andra försöka svara. 
Vänligen/ Ulrica

Ät framförallt MAT.. mogon, midag, kväll.. riktig mat.. sån man måste tugga för att få i sig!
På morgonen bör man få i sig både fett o protein.. men man behöver inte äta mer än att man står sig till lunchen!
Ägg är höjdare som frukostmat.. har man bara ägg o smör hemma så går det alldrig någon nöd på en!
Ägg är rena näringsbomberna innehåll det mesta som behövs för att tillverka ett nytt liv!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
min favvis just nu är bacon och vitkål - jummie!
Jag varierar mig ganska mycket frukostmässigt. Ibland äter jag en smörgås (sök på Lembasbröd här på kif) med olika pålägg, ibland kokt ägg, ibland smör, ost, skinka och grönsaker. Ja, det man brukar ha på en macka.
Ibland gör jag en omelett på 2-3 ägg, kryddar med mna favvokryddor, slänger på riven ost. Ibland har jag i stekta champinjoner eller bacon. Skinka eller salami går oxå bra.
Ibland blir det kokta ägg med tonfisk- och majonäsröra eller skagenröra.
äggröra å bacon.
Smoothie gjord på fil, frusna bär (typ hallon, blåbär),1 msk kokosfett, ibland ett rått ägg eller proteinpulver.
Yoghurt med bär, ibland lite paranötter, linfrön, solrosfrön.
låt fantasin flöda, annars finns det flera lchf-sajter med recepttips.
Jag äter/dricker oftast ägglatte till frukost, men det kanske inte är något bra nybörjartips?