Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 3875 ggr
Mullemamman
0

2 veckors pulver?

Har festat loss i två veckor = alla (få) kg jag gått ner sedan årskkiftet med lchf  är åter på min kropp. Vad händer om jag kör Cambridge i två veckor för att sedan gå över på lchf igen?

Jag hoppas att jag kommer att förlora några kg, men kommer kroppen att gå ner sämre sedan när jag övergår till lchf?

Fiana
0

Det är inte otroligt att du  kommer gå upp de kilona du går ner med pulvret när du börjar äta mat igen och kroppen vill kompensera - låter som en dålig idé

Sindri
0

Du kan alltid hoppas att det mesta är vatten som du samlat på dig och då försvinner det när du slutar med kolhydrater igen. Glad

Mullemamman
0

Okej det låter som jag ska skippa påsarna… Känns ju förstås mer lockande med riktig mat än pulver.

Wtn3
0

När jag gick över till LCHF efter att ha tröttnat på svältbantning fortsatte min viktnedgång lika snabbt trots att jag åt mig mätt, men det ska tilläggas att det var första gången jag svältbantade över huvud taget så den månaden kanske inte var tillräckligt för att göra min kropp otrygg. Men numera om jag behöver kickstarta efter lite för mycket slarv för ofta kör jag fakir ett par veckor istället för pulver.

Mullemamman
0

Tack, jag ska vara jätte strikt från och med idag och göra en utvärdering efter två veckor. Känns inte kul att två veckors frossande raserar 12(tolv) veckors nedgång som visserligen inte var så stor men ändå…

Känns ändå som det ända vettiga sättet är att äta sig smal och inte ha sug för det är det som raserar mina (alla) tidigare försök. Det viktiga för mig är att INTE unna mig för att det är påsk, födelsedag etc för så är det kört. Klarar inte det minsta för då är suget bergfast tillbaka. Det är bara att inse att jag är SÅ kolhydratberoende.

MimLan
0

#5 Kanske dags att ändra på synsättet lite? Jag unnar mig jämt och ständigt. Varje dag faktiskt, det enda som begränsar är mestadels om jag inte orkar åka handla något speciellt.

Men åter till bantandet. Rent krasst är det en märklig idé att stressa kroppen med frosseri (oavsett hur du hamnade där) ett par veckor för att sedan hoppa till den andra ytterligheten med brist på riktig näring och energi. Stress. Stress. Stress.

Ett tips i all välmening är om du inte skall känna efter om "riktigt strikt" kostar mer i stress än vad det är värt? För en del är det lätt att hålla sig riktigt strikta, andra behöver det osv. Var hamnar du?

Mullemamman
0

För mig är det lätt att vara strikt, det är när jag unnar mig (som jag säger) något utöver min plan (trots att det är tillåtet LCHF) som jag helt tappar konceptet. Inget ner på vågen… onda cirkeln är igång.

Jag behöver vara strikt efter många års onaturligt matintag. Bara då mår jag bra fysiskt och mentalt.