Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 4152 ggr
mejeri
0

Finns det fler tonåringar här

Jag startade en ny tråd för att få veta om det finns fler i min ålder här som äter denna kost. Själv är jag tjej 14 år och det vore ju kul att bolla funderingar å så med nån jämnårig.

llicia
0

Jag är tonåring, 17 år gammal och har precis startat med det här. Fortfarande lite osäker på vad som gäller, vad jag får och inte får äta osv, men det ska nog gå bra :) Alicia var namnet, trevligt att träffas!

Ballo
0

Hej! Jag är en (inte ful gubbe) på 60 år. Välkomna i ett just forum och sunt tänkande angående kolhydrater. Du gör rätt i att kolla in vad du stoppar i dig.

Det är fullt av kolhydratfällor i allt du stöter på. Lycka till med ditt sätt å äta.

Mina vinster efter 7 månader.

1. värk borta.

2. diabetes 2 nästan väck.

3. 22 kg har försvunnit.

1 + 2 + 3 har skapats PGA. för mycket kolhydrater under lång tid. Så bara fortsätt å kolla in vad kolhydrater gör med kroppen.

Mvh Ballo

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

mejeri
0

Hej, vad kul. Fråga om det är nåt du undrar över Jättemånga duktiga här. Behöver du gå ner i vikt eller vill du bara äta bättre allmänt? Jag har gått ner 10 kg är nöjd nu.

Trivs jättebra med kosten. Jag åt för lite i början så nu försöker jag lägga till lite i sänder för att bara stå still i vikt

colorful
0

Hej :) Jag är en 17-åring som kallas Hjördis.

Jag kom hit till KiF för att jag vill gå ner i vikt. Är 166 cm, väger 60 kg och vill gå ner till ca 50. Vikten är dock inte jätteviktig för mig så länge fettet på magen försvinner. Så, måttbandet blir användbart framöver!

Hade tänkt köra på fakir och vara försiktig med proteinet, samt träna en hel del (3 pass i veckan minst) för att nå mitt mål.

mejeri
0

#4 Välkommen hit. Tufft viktmål du har. Jag väger det som du vill väga fast jag är kortare än du och jag är rätt smal

colorful
0

#5 Tack!

Ja, det kan se lite tufft ut. Men grejen är att jag har ganska smala höfter och inte direkt nån kraftig benstomme; allt fett sitter i princip på magen. Så det är ohälsosamt fett. Om fettet satt på låren och jag hade haft lite bredare höfter hade jag inte brytt mig om vikten.

För ungefär ett halvår sen vägde jag 52 kg, så min viktuppgång har gått väldigt fort p.g.a. en ätstörning.

mejeri
0

#6. ok jag förstår, samma kroppsbyggnad som jag. Ta det lugnt bara

ttss
0

Jag är också tonåring. Har ätit LCHF i snart ett år. Började sommaren 2009, det blev avsteg två veckor på en semester och någon vecka under jul.

Väljer att äta så här för hälsan. Går jag ner i vikt så ser jag det som ett plus (då jag är väger alldeles för mycket), vet att mina hormoner-eller vad det nu kan vara, spökar, och att min kropp är väldigt stressad.

Jetta
0

Jag är inte riktigt tonåring än , om ungefär en månad är jag. Hoppas jag får skriva här ändå. Jag började med Lchf i Januari förra året och har gått ner ungefär 18 kg , från 78 till 60. Skulle nog vilja gå ner lite mer men det känns som att jag växer saktare nu så jag har börjat äta lite mer kolhydrater (men ändå inte så mkt) . Är den enda i familjen som äter Lchf , min mamma äter lite till och från , men när hon inte går ner i vikt (jag tror hon får mer muskler istället) så börjar hon äta vanligt igen.

mejeri
0

Hej igen! Tänkte bara höra hur det går för er andra i denna tråd? För mig går det bara braGlad

Jetta
0

För mig går det bra iaf. Var hos en kompis idag och åt lite ris , men det känns ok. Är dock lite sötsugen för jag har ätit ganska mycket frukt på sistone, men har börjat trappa ner den här veckan eftersom jag känner mig som en fånge när jag är sötsugen.Foten i munnen

Gabriela
0

Vad glad jag blir över att våra unga medmänniskor är så kloka! Tyst

Med rätt kost kommer ni nog att undvika en massa onödiga hälsoproblem i framtiden!

Se bara till att äta er mätta på ordentlig mat. Och allt annat som hör ett glatt och bra liv till!

-Ellen-
0

Hej allesammans!

Jag är blivande "gamling" (fyller 20 år i år), har hållit på med LCHF sedan juli 2009 och har hittills gått ner 36 kg Glad

mejeri
0

#13 Oj har du gått ner 36 kilo!! Otroligt. Grattis vad duktig du ärSkrattande

Rebiz
0

Ja är 15år (blir 16 i sommar) och är också ny här. Försöker följa lchf så mkt som möjligt och det går väll sådär, började förra veckan så har inte kommit speciellt långt ^^ Mitt namn är Rebecca btw  (;

Agnez94
0

Tjabba Folk!

Är en glad tjej på 16 år som också nyligen har börjat med lchf (5 veckor), kul att höra att det finns andra i min ålder som gör samma sak. :)