Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 3960 ggr
alma98
0

London mot kolhydraterna

Hej jag har tidigare fått kanontips för kommande londonresor, nu bär det av igen, Är det nån här inne som kan det här med london och oxford? Hojta till i så fall :-) tack på förhand!!!

Lisa

[GoForIt]
0

Åh så kul - jag och dottern kom hem därifrån för ett par dagar sedan och jag vill redan tillbaka…

"Kan och kan…" Men håll till god med lite färska reseupplevelser i alla fall: Jag tycker att det fanns många restauranger med bra alternativ för oss som äter LCHF - bra kött- och fiskrätter osv med möjlighet att få mixed sallad och välja goda såser i stället för fries/crisp och andra "kolistillbehör" mm. På ett ställe sa jag att jag var allergisk mot mjöl och då ordnade de som det mest självklara en smörbaserad sås i stället. Bra service!. Detta gällde West End och Soho där vi bodde och rörde oss mest. Det finns hur många steakhouse och grillrestauranger som helst men även de klassiska pubarna har bra saker på meyn.

Snacka om att England/London har utvecklats matmässigt. i dag kan man få tag i ALLT, när jag var där som yngre var ju maten förfärlig.

plinkplonk
0

Oh vad kul! Jag sökte på London här då jag far över påsk. Kommer kanske fuska av lathet någon dag men jag hoppas att det funkar någorlunda.

Ska träffa en gammal vän som i förbifarten berättade att "hot cross buns" innehåller 99 kcal :-) Som om jag bryr mig om kcal men det ärju mjöl i dem däremot. Ska nog äta en iallafall. (Det är bullar som kommer fram kring påsk och är smaskens. Som jag minns det iallafall… kanske låter jag bara mig leva på minnet istället.)

Aniara4
0

Sök på Roarkish resetråd!

Jag har också goda erfarenheter av att be att få byta ut potatisen mot en sallad. Antingen är de bekanta med fenomenet, eller så är de tillräckligt professionella för att behandla alla upptänkliga önskemål som den naturligaste sak i världen!

plinkplonk
0

Tack för bra tips! Har bokmärkat en del restauranger :-)

[GoForIt]
0

Hej allihop! Hur har ni haft det i London ni som hade turer dit inplanerade? Jag går fortfarande lite på moln när jag tänker på min och dotterns tripp tidigare i vintras - inte minst för att det lite överraskande fungerade så himla bra med maten hela vistelsen. Vi mötte våren där - och nu har vi kommit ungefär lika långt här… Rejält med bacon av bra kvalitet och ägg gav en bra start var dag inför utflykterna på stan.

plinkplonk
0

Jag åker imorgon!! Tjiho!! Har varit strikt med LCHF i 3 månader nu och inte gått ner något så jag har faktiskt tänkt tillåta mig att fuska men inte gå över styr. Väl hemma igen ska jag ta tag med hårdhandskarna och börja väga maten.

plinkplonk
0

Befinner mig nu i London. Det går väl sådär…

Hade tänkt göra avkall på här i London. Nu måste jag dock återgå till den så gott som helt, har mått som om jag vore bakis idag efter min mat igår. KOLHYDRATSBAKIS alltså!

På London Zoo var det skitsvårt med att få mat utan kolhydrater men efter det jag kört ganska hårt igen. Kommer fuska med saker som mjölk istället för grädde när det inte går och inte kolla såser stenhårt, hoppas det ändå gör att jag mår bättre än idag.

Bloggar om mest resan men något om maten här http://pianyberg.blogspot.com/2010/04/lchf-in-london.html om någon vill läsa.