Nu blir jag förvirrad i kolan....
Fick hem min första påse SUKRIN idag och det ska ju vara noll kolisar. Det står oxå att det är noll GI. MEN…på en överklistrad lapp står det att det är 100 g kolisar, varav socker 0g och varav sockeralkoholer 100g.
Kan någon bringa reda i min något för förvirrade hjärna blir jag bara glad
Det tillhör att jag ibland inte kan läsa en innehållsförteckning ordentligt heller…som ni märker 

Vi kan tydligen inte tillgodogöra oss de kolhydraterna, de höjer inte blodsockret och de ger inget insulinpåslag. Sägs det 
Läs den här tråden om sukrin.
Tips: det kan vara bra att försöka söka på ämnet i sökfunktionen innan man startar en ny tråd. Den tråd jag tipsade om är ganska ny den med 
Med tanke på din tidigare tråd skulle jag vara väldigt försiktig med att aktivt äta något som är sockersött och tro att det inte ställer till med problem.
#1 Låter skönt, så det känns bra 
#2 Jag vet, men tänkte inte på det i det tillfälliga förvirrade tillstånd jag var i.
#3 Jag har inte haft några större problem med sockret. Bara den där påsen på lördagar framför tv'n jag haft svårt att undvara. Förutom nu, då det inte finns nåt större sug
Så jag tror inte det blir några problem. Tänker bara använda det vid vissa tillfällen och inte i min "låtsas ris a'la malta" i helgen.
Tack för svaren och GOD PÅSK på er