JAG STOD EMOT!
Jag har aldrig varit så väldans begärlig efter socker, utan mera lite så där lagom kanske men en godispåse på lördagar har det allt blivit, annars hade jag gått lös… Men inte nu längre sen LCHF blivit min stil
Var och handlade med min särbo igår och han skulle naturligtvis ha en påse godis då ICA MAXI har ett suuuuperbilligt pris på lösvikt denna vecka. Jag gick med han dit, men insåg att detta numera inte är så mycket för mig, så jag sa till honom att jag går och kollar efter en grej. Gick direkt och sökte efter Fiberhusk för nu ska det bakas bröd
När vi sen satt i soffan och kollade på tv tog han fram den där bautapåsen med snask, frågade mig om jag ville ha. Jag tittade ner bland dessa sockerstinna, konstgjorda små "läckerheterna" och sa NEJ TACK. Kände inte ens ett sug efter att stoppa en sån sak i min nu LCHF vänliga foderlucka
Jag ska istället unna mig en god "fusk ris a´la malta" i helgen….DET, mina vänner, är GODIS för mig numera 
Toppenbra gjort! Visst är det skönt att inte behöva känna sug.
Jag känner igen det! En dag skulle jag gå och handla på lunchrasten. Jag var väldigt sugen på något "gott". Men när jag kände efter så ville jag inte ha vanligt godis eller glass eller bulle eller sådant. Det slutade med att jag köpte 86 % choklad och en påse mandel!
Precis så är det, inget sug efter godis när det finns å mycket annat gott vi kan äta. Glad påsk!
Ja tänk vad bra vi är
Tack vare denna kost! Jag blev sååå stolt över mig själv