Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettom-sajten
Läst 2238 ggr
Gugge
0

olika skärmbilder?

jag är en flitig användare men ingen IT-tekniker. På jobbet har jag en bra skärmbild av sajten, täcker hela skärmen och allt "får rum".

hemma på min laptop - min vackar fina röda Ferrari - så trängs bilden ihop och fyller inte hela skärmen "min sida" och "inställningar" får inte rum och jag ha döyta längst till höger.

har xp både hemma och på jobbet.

någon inställning??

Margareta
0

Skärmupplösningen finns om Du trycker på höger musknapp på skrivbordet och klickar på Egenskaper. Där går Du vidare på Inställningar.

I rutan för skärmupplösning står det lägre siffror hemma jämfört med på jobbet. Jag tror 1024*768 är lagom för iFokus!

Tryck sen ok (ev acceptera) när Du klickar dig ut.

Rent allmänt hoppas jag ni vet att ni är välkomna till http://datorn.ifokus.se med era dator-frågor. Det är samma inloggning till alla iFokus-sidor.

Man kan bli medlem på alla de andra genom att spara dem som favorit, men det går bra att besöka dem ändå.

Numer pensionär i Nynäshamn

DaMum
0

Själv har jag skärmupplösningen 800X600. Det beror kanske på hur många tum skärmen är. Man får prova sig fram.

Gugge
0

tack!

jag tror att jag har 1024x768 men jag ska kolla det

Anna-Elsa.
0

Oh finns det röda !  Då ska min nästa bli en sådan Glad

Gugge
0

ja, min dator är knallröd och musen är oxåröd.

jag har lyckats att fylla skärmen men då fixade jag till ett annat problem. Verktygsfältet med dels forum, artiklar och inkorg resp start, om sjaten osv får inte rum. om jag ska se start tom fler sajter kommer endast min med, sida och inställningar får man skrolla fram. och man ser bara översta kanten på forum, artiklar osv. De tre kan jag klicka på och få fram, men om jag klickar på "min" så får jag inte fram min sida utan förteckningen över alla sajter. Jag måste skrolla för att få fram "sida" och inställningar. Bit i den, Margareta

Margareta
0

Jag förstår faktiskt inte riktigt… jag sitter med en jätteskärm och har plats för TV i ena hörnet…

Kolla med grabbarna på Datorn iFokus, de har programmerat den här sajten och vet hur det är tänkt…

Numer pensionär i Nynäshamn