yr och svår att andas, hjälp..
Hej, undrar om ni har haft ngt liknande?
Då och Då speciellt under de senast veckorna kan jag bli lite yr och det känns som jag har ett tygnd på bröstet som gör att det är svårt att andas.. Undrar om det kan vara ngt med LCHF kost (för att jag aldrig haft såna problem förr) eller om det är ngt annat.. Jag läst lite som har sagt att det kan vara ångest attaker men det känns svår att tro men kanske är ngt att tänka på..
Den kan vara ångest. Det kan vara "ingenting". Det KAN också vara något rent fysiskt, så du bör kontakta sjukvården för att kolla upp det där så snart som möjligt tycker jag!
Yrsel i en övergångsfas när man börjat med LCHF är ganska vanligt, men andnöd låter inte alls som omställningsbesvär.

Om du har oförklarlig andnöd tycker jag du skall ringa sjukvårdsupplysningen.. främst för att det kan vara något problem med hjärtat!
Nu behöver det inte vara det.. men det är dumt att komma in för sent om det skulle vara!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack alla, ska prata med sjukvårdsupplysningen nästa gång det händer. Som sagt det händer inte hela tiden men då och då.. bara undrade om det var någon annan som har haft samma problem med LCHF.. tror inte det har ngt med det att göra, tror mer att det kan vara ångest nu att jag tänker på det. Jag håller på att ta up min utbildning efter jag har varit mammaledig i 3 år, så jag är ganska nervöst om det.. trodde inte att det skulle påverka mig så mycket.. men definitivt ska jag prata med någon.. #2 jag tar inga mediciner och har inte gjort det men tack för den också bra att tänka på alla möjliga svar.