Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 8147 ggr
liba41
0

Hmmm GULD och Dubbelnougat

En människa jag träffade påstod att det går lika bra att äta guld el. dubbelnougat som att äta  mörk choklad med hög kakaohalt när man LCHfar.

Samma människa sa också att smör VISST är farligt för hjärtat och att jag inbillar mig bara när jag säger att jag är piggare, smalare och inte har ont i magen som jag har haft i 37 år… så, jag gav mig liksom inte in i ngn disskusion utan slänger helt enkelt ut guldnougat frågan här

Tack

Wtn3
0

Mörk choklad har ofta en sockerhalt på runt 20 gram, guldnougat har 57 hittade jag efter lite googlande, vilket innebär att du kan äta 3 gånger så mycket mörk choklad ur kolhydratsperspektiv. Dock ska sägas att ingen choklad (om man inte gör egen kanske) är -bra- ur LCHF-perspektiv, men vill man unna sig och kan göra det utan att det bromsar viktnormaliseringen så är mörk choklad minst dåligt.

Och ang att hälsovinsterna skulle vara placebo och att smör är farligt, tja, sådana idiotpåståenden skulle jag inte ens bemöda mig med ett svar till.

dufva
1

*suck*

Den här människan är inte så uppdaterad tydligen.Glad

Hur gör man när man inbillar sig att man gått ner i vikt Förvånad

Zepp
1

Hmm.. jag tror det kallas för placeboeffekt.. jag har inbillat mig ner 9 kilo.. sen så är inte smör farligt för hjärtat utan det slår sig på hjärnan för jag inbillar mig att vågen säger att jag gått ner de kilona!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Magica1970
3

Från trött, tjock och ont i magen till inbillningssjuk. En åkomma är bättre än tre ;)

kaisakavat
0

# 4 *LOL*  Dagens gapskratt, tack!! Skrattande

maxiq
0

Heter det inte inbillningsfrisk?

Obestämd

Magica1970
0

#6 Naturligtvis :D

Andina
0

Aaaooouuummmm…Aaaoouuummmm…
 Jag inbillar mig smal!  

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

LarsCarlHansFson
0

#1 jag köpte 100% mörk choklad från sockerfri.com med 7% kh - inte något man direkt stoppar i sig som godis märkte jag, duger kanske till att blanda ut med kokosfett till lite ischoklad :-P

liba41
0

Man lär så länge man lever.. eller det kanske är inbillning också:-)

BarrelOfMonkeys
0

Jag tror att ALLT är inbillning Cool

parsley
1

Placeboeffekten ska inte underskattas. Det är inte helt fel att tro att man mår bra och faktiskt mår bra. Flört

Dr Dahlqvist har myntat begreppet inbillningsfrisk. Människor som inte äter LCHF-kost tror att de är friska, eftersom de inte vet hur det känns att må riktigt bra. De har inget att jämföra med.

BarrelOfMonkeys
0

Jo men precis, det ÄR ju en effekt. Tror man att man mår bra så.. är det väl bra man mår lix :)

englund
0

Var en tid beroende av dubbel nougat under några veckor tills jag kollade på innehållsförteckningen… sen dess har jag aldrig ätit det igen.