Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-på-bröd-och-brödbaserade-rätter
Läst 7232 ggr
knubbisen
0

Bröd till hamburgare?

Hej

Jag är ny här. Har letat bland brödrecepten men inte funnit det jag söker. Är det någon som lyckats göra bröd till hamburgare som smakat bra?

Wtn3
0

Oopsies kan man använda som hamburgerbröd. Finns recept om man söker på sidan.

Fiana
0

Lembas eller polarbröd kan också fungera - men du kommer nog inte hitta något som smakar just hamburgerbröd

Tycker det godaste alternativet är att göra som Max och vira in hamburgaren i några stora salladsblad

Cowboy
0

Varför ska man ha bröd till hamburgaren? Hemma får jag alltid en skiva ost på hamburgarna och på McDonalds beställer jag en BigMac utan bröd (det finns på kvittot så jag kan inte vara ensam om det). Jag äter alltid sallad till mina hamburgare.

Brödet kan man vara utan.

Jag kan också köpa varm korv i papper och det är inte nåt problem.

Burger King serverar också hamburgare utan bröd om man beställer det.

MsJess
0

Max har en "low-cab" burgare som serveras i ett stort salladsblad!
När jag gör burgare hemma så använder jag de största bladen från en huvudsallad istället för bröd, jättegott tycker jag =)

mattiazz
0

Salladsblad å hamburgare är riktigt gott faktiskt.

Lägga tacos i salladsblad är bra mycket godare än äckliga tacobrödet.Tungan ute

Endtyme
0

Jag har gjort pones nån gång och bytt ut ½ dl av Pofibrerna mot sesamfrön för att få rätt smak. Works just fine. Glad

Aliki
0

Jag har inget bra förslag på bröd, äter själv med sallad både hemma och ibland till lunch från grillkiosken.

Men jag är snål…skulle jag vara ute på stan och bli akut hungrig styr jag mot McDonalds, beställer 2 cheeseburgare, kastar brödet, lägger ihop dem och äter ur pappret ….20:-!!

Goodlife
0

HUR äter ni som beställer t.ex. en BigMac utan bröd? Rent praktiskt.. Måste ju bli kladdigt och osmidigt?

Wtn3
0

Man kan få den inslagen i papper istället för i kartong, det funkar bra.

Cowboy
0

På McDonalds och Burger King får man kniv och gaffel att äta med, det går alldeles utmärkt utan kladd. Jag ersätter stripsen med sallad och till det krävs ju också ätverktyg.

Eftersom jag äter sallad till har jag inget större behov av salladsblad omkring hamburgaren.

Mojjan73
0

Jag gjorde lembasbröd och delade mitt itu.. blev jättebra hamburgerbröd. :)