Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3559 ggr
Manuelak
0

LCHF när man är på utbildning.

Jag har precis varit iväg tre dagar för utbildning genom jobbet. Innan var jag lite orolig för hur det skulle bli med maten på stället vi skulle vara. Jag ringde Skogshem & Wijk Meetings|Events en vecka innan och hörde om det fanns möjlighet att få lågkolhydratkost. Köksmästaren lovade att det inte skulle bli några problem då de haft LCHF-gäster förut. Det gick riktigt bra och maten var fantastiskt god Glad. Skönt med öppna, flexibla och professionella människor!

Lojs
0

Vad härligt! Det sprids verkligen mer och mer runt omkring i samhället! =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

vimsig
0

På Max kan man äta LowCarb Hamburgemeny! Hamburgare , mozzarella, tomat, dressing med två stora salladsblad som "hamburgebröd" och en skål med sallad till.

Kan va bra att känna till om det krisar sig!

Cowboy
0

Det gäller att få LCHF lika accepterat som vegetarisk kost.  Oftast är det ju inget problem. Om ris, pasta, eller potatis serveras är det ju bara att inte ta det.

Problemet är när allt är blandat som t.ex. lasagne eller pytt i panna.

Ett fint salladsbord brukar ju oftast finnas att ta av.

Manuelak
0

#2 Då får det nog krisa sig ordentligt för min del. Har sedan länge bojkottat samtliga snabbmatskedjor.

# 3 Precis. Men det är även svårt med såser som kan vara mjölredda. Och dressingar som trots att de är helfeta inte går att ta av då de är sötade på något sätt.

Men som Lojs säger: Det sprids mer och mer Skrattande!