Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 11682 ggr
puniesia
6

Stickningar/värk i mage

Hej allesammans!

Har idkat LCHF i ett par månader du, först relativt strängt, de sista två månaderna mindre strängt, men ändå relativt kolhydratfattigt.  Sedan ett par veckor tillbaka har jag i hela magtrakterna stundom stickningar och någon typ av sällsam "verk". På höger sida av magen, mitt på på vänster sida. Från och till under dagarna. Smärtan är på intet sätt outhärdligt men den finns där och irriterar både psykiskt och fysiskt.

Någon som känner igen detta?

Vänligen

Puniesia

missaz
0

Kan det vara lite småkänningar av gallan kanske…? Många har rapporterat övergående gallbesvär efter en period på LCHF.

puniesia
0

Hmm, bra fråga faktiskt. Passar symptomen in på gallblåseproblematik? Känningar i hela magtrakten? Det är som sagt ingen större värk, utan irriterande småkänningar/stickningar/verk som du skriver.

missaz
0

Har själv aldrig haft gallbesvär, så jag är nog lite fel person att svara på det… men enligt de jag känner som haft det kan det vara lite svårt att säga en exakt plats i magen som gör ont. Har man smågrus lär det väl göra mindre ont än stenar, så jag tror inte det är omöjligt! Hoppas någon annan som vet hur gallan känns svarar också!

odezza
0

Sök läkare om det inte går över! En medlem här på Kif skrev om sitt magknip, vilket visade sig vara blindtarmsinflammation!

"still lost in space and time"

puniesia
0

Hej,

Tack för svaren. Jag har bokat tid hos läkare. Hoppas att det inte är för allvarligt.

Kram på Er alla

Zepp
0

Du kan få en gratiskonsultation av mig.. skall vi slå vad om att du får rekomendationen att äta mindre fett o mera fruktogrön!?? Skrattande

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

boiblg
0

Zepp  jag tor du får 99% rätt

Conquest
0

Gallstensbesvär kan botas med te gjort på kummin och malört. Gammalt tyskt lekmansrecept.