Hur mycket grönsaker äter ni?
Jag marker att det ar manga som ger forslag pa goda gronsaksratter, nu undrar jag hur mycket ater ni egentligen till varje mål. Jag kan tyvarr inte äta mer an lite surkal ibland. Nar jag ater annat, som t.ex. avokado och coleslaw gar vagen upp. Ater aldrig tomater, sallad och gurka, men har heller ingen langtan efter detta. Har ju varit vegetarian i manga ar och trott att jag inte kan leva utan frukt och gronsaker, stammer ju inte alls.
Just nu äter jag inte mycket grönsaker. Det blir lite sallad och kanske broccoli eller gröna bönor till lunch för syns skull. Det blir snack om jag kommer med en köttbit utan något grön.

Da ar du som jag, Mervi! For att andra tycker tar man pliktskyldigast lite pa tallriken.
Jag har varit som ni, men har sen ett par veckor tillbaka börjat med grönsaker ett mål per dag. Igår spenat stuvad med naturell fet Philadelphiaost och dagen innan det broccoli med smält ost, idag avokado.
Vet inte varför jag börjat, men eftersom jag haft svårt att hålla mig på banan pga ettrig halsbränna, så testar jag mig fram just nu. Jag ligger fortfarande på +, men +:et minskar för var dag.
Numer pensionär i Nynäshamn
Margareta, jag äter inte så mycket grönsaker nu på grund av fakiren, men jag kommer att lägga till lite när jag är klar. Spenat + philadelphia ost är kanongott. Det är ju härligt att det minskar.

Jag hade blomkål och morotsstavar till koven i kväll…som jag dippade i gräddfil smaksatt med Italiensk salladskrydda. Supergott. /Cia
Jag äter ca. 200g grönsaker/dag + 1-3 frukter. Jag är glad att detta funkar för mig då variationen i kosten blir större med lite grönsaker.
Jag har paprika till frukost samt någon grönsak till huvudmålet ex.vis sparris, broccoli, spenat, blomkål (som mos om jag har fisk), vitkål (jättebra till köttfärs). Sen får det vara bra med kaninmat.
Jag äter nästan aldrig grönsaker, bara nå´n enstaka gång om jag är bortbjuden. Kanske 1 gång varannan månad.
Jag äter nog rätt mycket grönsaker i vanliga fall - upp till tre gånger om dagen. Nu har jag struntat i grönsakerna den här veckan och kommer att fortsätta med det ett tag framöver. Istället äter jag bär ibland ;-)

Vissa veckor äter jag ingen grönsak…andra veckor kan det bli upp till 250g per dag. Min kropp verkar säga till när jag behöver det genom att ge mig sug….och jag lyder blint!