Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 4204 ggr
knubbisen
0

Ny här, Min egen tråd

Jag tänkte jag kunde ordna en egen tråd här. Jag började med LCHF idag. Jag är tjej 33 år 162 cm lång. Jag har gått ner från 80 kg till 66 som jag väger nu med min egen diet. Jag har ätit mest magert protein och en massa grönsaker som tomater broccoli blomkål och gurka. Jag har en hel del fett främst på magen och tänkte försöka gå ner till ca 60 kg med LCHF. Tror ni att det är möjligt då jag varit så fettskrämd länge?

Känns som jag ätit en massa mat hela dagen idag. Har ätit bacon, ägg, lax bearnaisesås, en massa ost och smör och nästan en hel ask philadelphiaost. Ändå känner jag mig sugen nu

Zepp
0

Välkomen!

Varför skall du gå ner i vikt.. vore det inte bättre att bli av med fettet på magen??

Fett på magen hänger ofta ihop med stress.. det handlar om att det är hormoner som styr var fettet skall lagras!!

Vem som helst kan gå ner i vikt av att dra ner på kalorierna.. men få kan behålla den vikten!

LCHF handlar om låga jämna blodsockernivåer och att ersätta energin från kolhydraterna med energi från fett.. varken mer eller mindre!!

Det kan tänkas att du går up lite i början.. när kroppen vill lägga undan en del för framtida behov!

Anatagligen vill din kropp ha sina kolhydrater, främst hjärnan då,, det kan ta uppemot tre veckor att ställa om till ketondrift!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

knubbisen
0

Tack

Jo jag vill ju ha bort fettet på magen och jag tänkte att isåfall kanske några kilon försvinner. 66 är väl lite i överkant om man är så kort som jag

Zepp
0

Tänkte mest på principen att vågen inte talar om hur du mår.. eller vilken hälsa du har!!

Bäst är att utgå från vad man är, varför man lagt sig till med de extra kilona.. sen får man se vart det bär hän!

Har du tur och är lyckligt lottad så kan det räcka med enklare åtgärder.. som att slopa de största kolhydratkällorna och äta fullfeta matvaror!

Som regel blir man mätt o nöjd på riktig mat och står sig så länge att man faktist äter mindre!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

knubbisen
0

Alltså jag åt en stor skål med jordgubbar och mycket grädde till igårkväll också. Jag blev så sugen. Var det helt fel?

MimLan
0

Har du sug skall du äta mat.

parsley
0

Kroppen bär sin fettreserv på magen. Fettet på magen är det som är svårast att bli av med.

Om jag förstår dig rätt så har du genomfört någon form av "kaloribanting", dvs ätit mager mat i form av kött och grönsaker, för att nå den vikt du har och håller på och ställer om till LCHF.