Jag behöver era kloka hjärnor
Det här har inget med kolhydrater att göra utan denna vinterhalka. Jag har dykt på näsan och skrapat upp handen och knät på is med grovt grus på. Nu undrar jag om ni vet om det finns risk för stelkramp då? Är inte de bakterierna i jord? Jag är 45 så mitt skydd borde väl vara borta. Tänkte inte tanken från vaktmästaren sa nåt om stelkramp.
Inte för att jag tror att riskerna är så stora och inte för att jag vill skrämmas men: Min son blev biten av en hund så det blödde men inte så det behövdes sy. Jag var orolig för stelkramp men läkare sa att det var värre att sätta ogräshackan i benent än att bli biten av ett djur. Jordbakterier skulle vara farligare än hundens saliv efter eventuellt ätande på annan hunds avföring till och med. Jag hade ringt till sjukhuset för säkerhets skull.
Ja, du borde nog ringa sjukvårdsupplysningen. Om inte annat så slipper du vara orolig om du får sakkunnig hjälp. Lycka till!
Tvätta noga med ngelborste tvål och vatten. Det är vad som görs på sjukhus om du skulle hamna på sådant. Risken för stelkramp är i ditt fall minimal, skulle kanske oroa mig om jag varit på stallbacken eller liknande.

Tack alla för era svar tur att ni finns!