Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3747 ggr
Jerker63
0

När köper ni nya kläder?

Ett trevligt bekymmer är ju när kläderna börja bli så stora att de sitter illa på kroppen. Men nu, när jag har gått ner 10 kg och särskilt byxorna börjar bli svåra att få att sitta bra, så blir jag ändå lite snål. Ska jag vänta och se om jag kan gå ner några kilo till först innan jag uppdaterar min garderob? Jag kanske klarar att klämma ur mig 5 kilo till om jag fortsätter fram till sommaren, och då kanske jag ska vänta tills dess innan jag börjar köpa mer välsittande kläder.

Är det nån mer som ser detta som ett dilemma, är handlar ni bara glatt nya kläder vartefter eller har ni kanske gamla kläder (som kanske åter blivit moderna) att plocka fram?

Cool

UBCL
0

Under min värsta minskningsperiod hade jag kvar gammalt som jag "kom i" efterhand. När jag sedan fortsatte ner blev det till att förnya garderoben, men oftast bara med en uppsättning per 10 kg.

Nu är jag bara 2 kg från min önskevikt (totalt -37 kg) och har en ganska komplett garderob med brallor, jeans, t-shirts, skjortor m.m. t.o.m en nyinköpt mörk kostym som jag är extra stolt över Glad

Så mitt råd till dig: Vänta inte för länge. Köp ett par brallor som sitter bra och som du känner dig snygg i, det har du förtjänat. Du kan säkert ha dom under de nästa 10 kg du kommer att gå ner under det här året Flört

Bertil

Jerker63
0

#1: "nästa 10 kg"… Glad

Fiana
0

Har ganska mycket kläder som användes "på vägen upp" så att säga, men det har nog att göra med att jag gick upp fort pga diverse medicinering och sköldkörtel problem

Köper dock lite nytt för att det är ju kul att få lite nytt, men inga stora investeringar utan lite billigare grejjer och på rean

Sen beror det väl helt på ens ekonomiska situation, har man råd kan man ju köpa nytt mer även om man kanske inte kan ha det så länge :)

Aniara4
0

Enkelt: jag har inga pengar, så jag köper inga kläder. Hasar runt i alldeles för stora t-shirtar här hemma!

OK, nu överdrev jag lite grann. Jag har råd att köpa något plagg då och då, och det gör jag också. Det kanske är dumt att förnya precis hela garderoben när man inte vet hur länge man kan ha kläderna, bättre då att köpa enstaka plagg då och då.

Sen märker jag att jag drar mig för att köpa dyrare plagg. Förra vintern köpte jag en fin kappa på rea i slutet av vintern, och det kändes lite osäkert om jag skulle kunna ha den nästa säsong. Sen gick jag inte ner så mycket som jag trodde förra året, så kappan satt perfekt (var en aning trång när jag köpte den).

Men behöver man kläder får man ju lov att köpa kläder, helt enkelt. I alla fall så man klarar sig ett litet tag…

Mervi
0

Jag köpte nya när jag tyckte att jag inte längre kunde gå i de stora, det gick inte pylsa runt på jobbet i kläder som var flera nummer för stora.

Jag sålde mina stora på Tradera och fick lite pengar till att köpa nya.

Kläderna på väg ner slet man ju inte så mycket på så de sålde jag också. Jag har inga stora kvar för den dörren bakåt har jag låst så det gäller att hålla vikten.Flört

PS Det finns efterfrågan på dessa stora plagg.

Lycka till!

Jerker63
0

Man kanske skulle sälja nya kläder med lockvara att bifoga senaste numret av LCHF-magasinet! Glad

MimLan
0

Är det ingen som syr in kläderna? Överdelar brukar jag kunna använda hur som helst, men byxorna har jag sytt in allt eftersom. Ett par byxor sydde jag in fyra gånger. Det blev långt billigare än att köpa nya flera gånger när de inte var slitna på något vis.

Mervi
0

Visst, om man kan sy. Jag tycker det är svårt.

Wtn3
0

Jag har inte direkt köpt nytt, däremot har jag plockat fram gamla kläder som jag numera kan ha. Sen bär jag visserligen jeans och t-shirt med hårdrocksmotiv mest varje dag där jag inte har några krav på passform, så att en del t-shirts numera är som tält gör mig inte så mycket. Har fått ta många nya hål på skärpen däremot, det är en angenäm känsla.

MimLan
0

#8 Jag syr inte själv. Jag lämnar in det hos skräddaren. Långt billigare än att köpa nytt ändå.

mirjap
0

Jag har sålt alla mina "tält-jeans" på Tradera!!! Vågat! Och så köper jag "nya" där också, då blir det billigt. Ex jeans 19:-, en supersnygg röd kort kappa 79:-….osv. Det är så kul att köpa nya jeans i strl 42 ist f 46-48!!!

SergeantHanna
0

Jag har två par "smaljeans" - inhandlade på mellandagsrean - som väntar i garderoben!

Funderar också på det där, när man törs köpa nytt. Man får nog köpa sig något litet då och då, och försöka hitta sådant som är i modeller så att man kan ha det lite till även om det blir för stort.

Koftor och sånt som man kan ha uppknäppt kan ju få hänga med ett litet tag, men jeans till exempel vill man ju ska sitta bra.

Aniara4
0

Fast mina jeans brukar inte hålla tillräckligt länge för att bli för stora - de nöts på insidan av låren mycket fortare än min vikt hinner förändras! Dessutom har jag bara gått ner 1-2 jeansstorlekar trots att jag tappat 20 kilo, allt försvann runt midjan + generellt och nästan ingenting på höfter och lår!

sofiecoe
0

Jag syr in det som går, och annat byter jag ut efterhand.

Ett tips till alla tjejer (killar får också gärna testa om ni vågarFlört) är tajts och klänningar. Jag har levt i det de sista 6 månaderna. Det gör inte så mycket om en trikåklänning sitter lite löst, och när tajtsen börjar korva sig lite för mycket så kostar det inte så mycket att köpa nya.