Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 10075 ggr
maya703
4

Varannandags-dieten

Hej! Läste en artikel på aftonbladet igår som handlade om varannandags-dieten, det lät väldigt intressant eftersom tjejen som hade testat den hade gått ner 8 kilo på 4 veckor, kan det bli bättre liksom????

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6820747.ab?plus=true

Så tänkte kolla om det är nån som har testat den och hur blev resultatet???

Eller tycker ni att det kan vara värt att testa??

Zepp
0

Vi har redan en tråd om denna underkur!

EODD - varannandagdieten, nån som testat?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Wtn3
0

Variera matintaget är såklart naturligt, men om det är mest fördelaktigt för långsiktig viktnedgång tvivlar jag på. Visst kan man testa att äta ordentligt en del dagar och inte äta något andra dagar, men då ska det såklart vara naturlig mat, och inte pizza en dag och pulver den andra.

maya703
0

Tack för svaren, jag tänkte ge den en chans i alla fall, behöver desperat gå ner 5-6 kilo, så om jag fixar det på en månad blir perfect.

Och precis som du säger Wtn3 man behöver inte äta pizza ena dagen och pulver den andra utan jag ska tänka på vad jag äter,,,

Zepp
0

Den metod man använder för att gå ner i vikt får man räkna med att fortsätta hela livet med i de flesta fall.. det är därför som desperata metoder fungerar så dåligt på lång sikt!

Långsiktigt behövs en livsstilsförändring!

Amati
0

Googla på "Intermittent fasting" och Du får massor av träffar framför allt från USA där det här nog är mer utbrett . En bra sight är www.marksdailyapple.com  där Du kan hämta massor med bra info om ursprunlig kost .

maya703
0

Tack för infon Amati ska gå in o kolla där…

Zepp håller med det du säger, men det gick jättelångsamt med HFLC körde 3 veckor utan att gå ner i vikt men jag mådde grymt bra, problem med magen försvan, fick massa energi och var på bra humör hela tiden, men jahg vill ha snabba resultat och efter att ha nått mitt mål ska jag definitivt fortsätta med HFLC…

JAUS
0

Proteinet kan vara bra att dra ner på några dagar i veckan när man inte tränar, men fettet ser jag ingen som helst anledning att skippa.

isalu507
0

Maya703

Tre veckor är ingen tid, lär dig ha tålamod med din kropp! Hoppar du av en livsstilsförändring efter tre veckor för att du inte rasat i vikt och "inget händer" så blir din kropp bara mer och mer förvirrad och inget lär hända senare heller!

maya703
0

isalu507

jag vet att tre veckor är ingen tid och det kan dröja ibland tills man börjar gå ner i vikt, men problemet är att jag inte vet hur länge det ska dröja och snart är det sommar och jackan åker av, det jag är mest rädd för att även efter tre månader ska jag stå still på samma vikt och jag mår verkligen dåligt av detRynkar på näsan

Jaus

hur menar du med att dra ner proteinet? hur kan man äta bara fett då utan protein? Typ kan du ge nåt exempel för jag hänger inte riktigt med…

Zepp
0

Man kan lägga sig på ett minimum av protein.. 0,8-1 gram per kilo och dag.. man kan alltid prova!!

maya703
0

jaha ok nu tror jag att jag fattar….

där ser man jag som trodde att man drar hellre ner fettet än proteinet för att gå ner i vikt

JAUS
0

#10 Nja, jag menade snarare runt hälften så mycket protein. Sen får man äta desto mer protein de andra dagarna.

Zepp
0

Protein skall vi äta för våra muskler o lite annat, fett för enegin främst!

Drar man ner fettet för mycket kan det lätt bli att proteinet används som bränsle i stället!

Det absolut minimala som jag läst att man kommit fram till ligger på ungefär 0,5 gram per kilo och dag.. men då ligger man på gränsen!

JAUS
0

Genom att växla mellan lågt och högt proteinintag så optimerar man hormonnivåerna maximalt, vilket gynnar viktnedgång och muskelbyggnad.