betydelsen av ordet tjock
Att vara tjock innebär endast att man är tjock, inte att man är ful, dum eller omoralisk. Man är helt enkelt tjock.
Det är alltså fullt möjligt att vara vacker och tjock, alltså med OCH mellan orden och inte men…
Det går också att vara intressant OCH tjock, man kan ju ha rest på lastbilsflak genom Afrika trots att man haft en eller annan bilring kring midjan…..
Så märkligt är alltså livet!

Tack för de orden! :D
Jag är ganska bra på att likställa "tjock", "ful" och "värdelös", när det gäller mig själv vill säga. När det gäller andra är det en helt annan sak. Tycker ofta att tjocka är vackrare än smala.. Alltså borde jag också vara det, men det går inte in. Ibland är man så konstig.

Jag är inte tjock.. jag är bara kort för min vikt! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Hej BarrelOfMor!
Jag tror att Du är vacker , spännande och klok. Ta en titt i spegeln får Du se.lysande ögon och röd mun, det är inte illa till att börja med.
Själv väger jag i dagsläget 105,2 kilo och kämpar som en vettvilling för att se hur snygg jag är. Spegel, spegel på väggen där….
En liten volang är ingen katastrof, bara pitoreskt bland all bengetter.
Kram Bubblor
Hej Zepp!
Vill Du sälla Dig till vår skara av vackra, intelligenta, roliga och tjocka,(eller korta för vikten), personer.
Du är i alla fall välkommen!
Hälsningar Bubblor

Bubblor, än en gång tack för dina ord :) Behövs verkligen, allting har verkligen blivit helt fel idag..
Kanske kommer jag imorgon inse att du har rätt ;)
Det är lätt att gå på bilden bl a filmer och reklam förmedlar. Tjock=korkad och äter hela tiden… Personligen tycker jag att överviktiga ofta är trevligare helt enkelt på grund av mindre utseendefixering och öppnare sinnelag. Annars följer vi väl normalfördelningskurvan när det gäller det mesta, d v s vi är som folk är mest!
Om det nu är så att vi vill tappa några kilon gör vi det nog lättast om vi är någorlunda nöjda med oss själva.
Att hela tiden uppleva sig som misslyckad sätter igång ett sug i själen, det suget försöker man att täppa till med mat eller godis.
Lyssa till en amatörpsykolog: om man börjar gilla sig själv blir suget mindre och därmed blir det också lättare att kontrollera vad man äter.
Jag tittar mig i spegeln och säge: Du duger, du är OK, och en massa annat supersnällt.
Det behövs, för det är inte nog med kilona för min del, det börjar framträda en eller annan rynka också. Men jag tittar igenom dom och tänker att än lyser ögonen och än är munnen röd, tänderna vita och själen öppen!
Kram till Er alla men mest till Dig, BarrelOfMor, var inte så ledsen, Du ska se att allt kommer att bli bra! Bubblor
En tjej på mitt jobb är jättetjock, jag menar typ 130 kg tjock. Hon är 23 år och är kanske 1.60 lång. Hon är himla söt och hon har alltid festliga frisyrer, hon snurrar och flätar och rosettar
och hon älskar rosa.
Och ALLA verkar älska henne. Jag vet inte vad det är, för att hon är ung, söt eller, hemska tanke, för att hon är tjock…Tänk om man har så dåligt samvete över att tycka att hon är tjock att man MÅSTE älska henne. Att man tror att man är DUM för att man inte kan se bortanför storleken och då blir EXTRA snäll och kärleksfull. Om alla de andra (och om mig också eftesom jag är ny) så går ju snacket, men så fort hennes namn kommer upp är det love in the air.
Hon Är ju snäll och söt och rar på alla det vis, men inte mer än någon annan. Iallafall inte som jag har sett.
Usch nu låter jag sur och bitter, och det vill jag verkligen inte vara, men jag undrade över det här INNAN den här tråden startades. Är det någon som fattar vad jag menar?
aswedishsmorgasbord.com
En sund själ
i en rund kropp
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus
#8 Jag tror att den tjejen helt enkelt har vad man kallar för "det". Har aldrig varit med om att någon blivit överälskad för sin övervikt (pga "dåligt samvete" hos omgivningen) och tror inte jag kommer att få vara med om det heller.
Människor med "det" har något som oftast inte kan definieras; de är goa och snälla, men inte nödvändigtvis mer än andra. Det behöver inte vara direkt snygga, men uppfattas ofta ändå som söta, sexiga eller på annat sätt attraktiva. Vi dras till dessa människor av någon anledning som är svår att beskriva….

Hej, hej!
Nej inte tror jag heller att det är dåligt samvete som får folk att älska henne. Hon har väl den sorts kvaliteter som tilltalar människor.
Angående Missaz inlägg vill jag bara säga att det är precis min tanke, det är inte kroppsvikten som får oss att bli älskade, varken åt det ena eller det andra hållet, nej det krävs nåt annat också.
För övrigt är jag glad i dag, jag har gått ner till 105 och har alltså 5,1 kilo kvar till nästa delmål.
Jag vill inte bypassopereras
men bilden talar för sig själv

"12
mer om bypassoperationer!
Alt 1: Gör en operation och gå ner 30 kg på 7 månader bara för att därefter gå upp lika mycket på två år med ständig hunger och dåligt samvete.
Alt 2: Fortsätt med lchf, gå ner 30 kg på 2 år och 7 månader och få del av alla de andra hälsofördelarna 
Hej UBCL, det är min ide, men jag behöver ha lite press på mig för att lyckas så jag hotar mig med skalpellen.
Julia Skott har skrivit väldigt mycket bra om det här sista dagarna. Börja med Tjåkis, en introduktionsföreläsning (glöm inte alla kloka kommentarer!) och arbeta framåt. Underbart initiativ! 
Ja, jag fick tips om henne och hon är fantastiskt intressant. Jag skall ta mig tid att läsa allt hon skrivit i frågan, för det är ett oerhört viktigt ämne.
Det är ju så, att ju mer missnöjd man är med sig själv, desto svårare blir det att gå ner i vikt och man hamnar i en ond cirkel.
Vi får försöka att uppmuntra varandra så kanske människorna blir gadare och kilona ramlar lättare.