Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 2536 ggr
julia61
0

Fritera nått gott

Såg några recept med kokos och ägg som "dopp". Kan man kanske använda mandelmjöl??

Vad friterar ni i? Kan man använda silver kokosfettet, vet att det inte är helt ok, men…

Rapsolja?

nimh
0

Silverpaketet med kokosfett vet jag att jag har använt för att fritera anisbröd i en gång för länge sen när jag bakade med farmor… kokosfett är ju väldigt värmetåligt, mer tåligt än olja.

julia61
0

Ja, det var det jag funderade över, har hört att kokosfett på hälsokosten ska vara bra att dricka. Men att fritera i vete tusanObestämd

nyborjare08
0

Hälsokostskokosfettet blir om inte annat rätt ordentligt dyrt att fritera i! Glad

Jag är i alla fall övertygad om att silverpaketskokosfettet är mycket nyttigare att fritera i än i olja.

mazen
0

Friterar i kokosfett (silverpaketet). Ett perfekt fett för att fritera, tål högre temperatur än oljorna, härsknar inte och inte lika kladdigt som olja. Ett tips: Filtrera i bland, jag använder en bit tyg när jag filtrerar och att ta bort smak och lukt efter tidigare friteringar fritera persilja som dessutom är gott att äta friterat

julia61
0

Tack, ska ut i affären och botanisera friterbara lchf gottisar!!

Funderar på kyckling och nån grönsak, persilja…hade du nån smet på den först , mazen?

mazen
0

Persiljan friteras naturell både för att den blir god+att den neutraliserar smak och doft. Friterad camenberth med varm hjotronsylt och friterad persilja är en riktig rysare

Tajeb
0

Hhhhmmm…..Blir sugen på att fritera jag också nu. Men de här silverpaketen….Jag vill minnas att Dr. Dahlqvist nämner dem i sin bok och skriver att man ska undvika dem då de är "omestrade" (tror jag är ordet hon använder) Vet inte vad det betyder eller varför det skulle vara dåligt….Ngn som vet??

mazen
0

Jag tror att AD är lite fel ute om hon säger att det är omestrat. Någon här på Kif skrev och frågade och fick till svar att det var hydratiserat precis som den luktfria från hälsokost, det jag förstått är att det kan skilja lite på råvaran