Ni måste titta på detta
Satt och kollade runt på nätet och hittade denna sidan. Tyckte att det var lite roligt med deras "tips". Här sparar man inte på kolhydraterna. Utan dem orkar man inte fram till lunchen… Inget fett på mackan och bara lättprodukter…
http://iform.se/kost/sund-vikt/tio-snabba-for-en-okad-amnesomsattning

tvätemot än hur vi äter
Det här var väl kul =)
9. Ät magert köttpålägg på morgonmackan
Kroppen lägger en massa kalorier på att smälta proteinerna, samtidigt som mättnaden infinner sig snabbare och mer långvarigt jämfört med mer fettsnåla måltider.
Ergo - ät mer fett ! =)
Lustigt att de längre ner på sidan länkar till:
Ät rätt och gå ner mer i vikt;
Ät mer protein, mindre kolhydrater och se till att maten innehåller nyttigt fett.
Iform e lite knäppa…
Man blir fan mörkrädd, tänk så många stackare som går på skitsnacket!!! 

Jaha, ja!
Man ska alltså äta massor med kolhydrater och som tillbehör ta ännu mer kolhydrater.
Många små måltider och frysa ordentligt måste man komma ihåg att göra också.
Diametralt tvärtemot LCHF-kosten alltså
Givetvis kan man gå ner kortsiktigt även med den här metoden
Kroppen har ju inget annat val när den utsätts för svält.
Långsiktigt blir det troligen ett misslyckande när kroppen ställer ner ämnesomsättningen och man brutit ner muskelmassa samtidigt som hungern till slut tvingar bantaren att börja äta som vanligt igen.

jag blir stressad av att läsa på den sidan och alla "måsten"..
Skulle inte klarat ens ett par dagar på detta.
Med tanke på vad man vet nu så är det verkligen komiskt att läsa det där! Men före jul så visste jag inte mycket om LCHF.
Visst, jag hade läst rubrikerna i tidningarna om Annika Dahlqvist och fettdieten men inte alls satt mig in hur det funkade. Jag såg också en artikel om en man som gått ner en massa kilon och det stod att han till frukost varje morgon åt bacon stekt i kokosfett, och jag minns att jag tyckte det lät konstigt. Jag visste ju att man skulle undvika fett för att gå ner i vikt.
Nu vet jag ju - på empirisk grund - att LCHF fungerar!

Jag provade deras "test" om jag äter sunt, och det gjorde jag enligt testet. Sen fortsatte jag med nästa "test" om jag äter tillräckligt varierat, men där fick jag inte fortsätta, eftersom jag inte kunde svara på andra frågan om frukost. Mitt alternativ för frukost fanns inte med, och skriptet krävde att man skulle svara att man endera åt en massa gryn eller att man inte åt frukost alls.
Någon mer som tänker på den gamla pysselleken "Finn fem fel" när de ser den här artikeln? Fast i detta fallet är det nog fler än fem
#8 Jag gjorde också ett par av deras tester. Jag äter relativt sunt, men absolut för ensidigt; alldeles för lite frukt och grova spannmålsprodukter…
Visst går det. Om inte annat, så går det galet
Detta är vad dietisterna lär sig- vad Livsmedelsverket föreskriver. Men att inte orka resa sig ur KONTORSTOLEN är för mig ett skrattretande argument. Hur många arbetar på kontor!!?? Synd om dom som går på de urvattnade och verkningslösa påståendena.

Herregud!!!!! Mycket trodde jag på innan jag hittade till LCHF men att gå och frysa och hålla på för att öka fettförbränningen?! Försöker de skapa en helt ny generation med ätstörningar för det är så många som svälter sig tänker… Jag är chockerad!
Ah gud.. man vet inte om man ska skratta eller gråta.
"Produktens fettenergiprocent säger också något om hur mycket man kan äta av den utan att gå upp i vikt. Om siffran är under 25 kan man lugnt stoppa i sig så mycket man vill."

Ett berg av pasta för mig, och så en fettsnål tomatsås. Då får jag plats med redigt med parmesan. Och ner i vikt går jag!
Rödvin är ju fettsnålt, förresten. En panna av det också, tack!
Det blir min nya kokbok för viktförändring, "Skaldeman på italienska!"
/SSS

Kollade runt på hemsidan och kunde inte hålla mig. Det fick bli ett blogginlägg!
metrobloggen.se/lchfdelux
#15: