UFO:n, se hit!
Enligt vad jag har förstått står UFO i LCHF sammanhang för "under fem gram kolhydrater om dagen". Det låter i mina öron som väldigt lite, så jag skulle vilja veta hur ett UFO:s matintag för en dag ser ut! Skriv gärna ut mängden av varje livsmedel!
Så, dela med er! 
MAT
Kcal
08:54
Kopiera till dina favoritmåltider
Fett: 52g Protein: 10g Kolhydrater: 1g
» Kaffe bryggt (200 gram, 4 Kcal)
» Kokosfett (20 gram, 177 Kcal)
» Smör 80% fett (30 gram, 214 Kcal)
» Ägg rått (80 gram, 113 Kcal)
507
11:30
Fett: 19g Protein: 37g Kolhydrater: 0g
» Fläskfärs gris 8% fett (200 gram, 288 Kcal)
» Ost hårdost 38% fett (5 gram, 21 Kcal)
» Vispgrädde 40% fett (3 gram, 11 Kcal)
320
14:49
Fett: 9g Protein: 15g Kolhydrater: 3g
» Keso färskost 4% fett (120 gram, 112 Kcal)
» Vispgrädde 40% fett (10 gram, 38 Kcal)
149
Totalt intag
Fett: 80g Protein: 62g Kolhydrater: 4g
977
Typ så där, åt nog något på kvällen också den dagen. Kanske äggmjölk igen, eller kanske te med kokosfett.
Det finns ju lite utrymme för mjölkprodukter, grönsaker och nötter i UFO-kosten, men bara lite. Det är mest det jag kollar med matdagboken, att jag inte kommer över.
Dubbelpost

Idag äter jag 2 ägg, 50 gram smör och 100 gram ost till brunch. Det ger 3.5 gram kolhydrater, 1.8 från äggen, 1.3 från osten och 0.4 från smöret. Till middag blir det 300 gram fläskfärs och 30 gram kokosfett, det ger 0 kolhydrater. Så idag blir det alltså runt 2000 kalorier fördelat på 85 gram protein, 3.5 gram kolhydrater och 180 gram fett.
En annan dag åt jag bara fläskfärs stekt i 50 gram smör med 100 gram bearnaisesås till, det blev inte mer än 1.5 gram, uppdelat på två mål. Hade jag velat kunde jag slagit i lite grädde, lite ost eller några grönsaker utan att det överskridit fem gram.
Och på ungefär samma sätt ser mina UFO-dagar ut, jag äter kött stekt i smör/kokosfett med bearnaisesås till brunch. Och till kvällen kan det bli ett par deciliter räkor med 3-4 matskedar majonnäs och kanske ett kokt skivat ägg. Eller så tar jag räkorna på morgonen och köttet på kvällen.
När jag äter UFO blir det kött, beanäs eller kryddsmör och lite grönsaker.

Jag äter UFO och du kan se vad jag äter på min personliga sajt härinne.
Annars är det mest som JAUS skriver.

#1 det ser ut som ganska mycket mejeri, själv har jag märkt att det stör min viktnedgång, så jag är försiktig med det… tror det är väldigt individuellt dock
#3 hur får du 1.8 g kh från äggen? enligt min näringstabell är det 0g i ägg?

Jag äter kött eller fisk, kryddsmör, cocosfett, majonäs…
Kör extra hårt denna vecka och skippar cf, keso, mjölk o grädde, förutom lite, lite i kaffet. Kaffe dricker jag en gång om dagen mot tidigare två.
Var och en får hitta sin melodi och vad som fungerar för dem. Jag håller kollisarna på 2-3 denna vecka. Annars försöker jag ligga runt 5.
Lycka till!!!

Jag läser på förpackningarna. Änglamarks ekologiska ägg innehåller 1.5 gram kolhydrater/100 gram. SLV's näringstabeller står det fel i. Kokt ägg innehåller noll enligt den listan, men kollar du näringsvärdet för äggvita och äggula separat i samma lista så står det 1.3 gram för äggvita och noll för äggula, det stämmer ungefär överens med det som står på förpackningarna.

#8 ja jag såg det idag när jag handlade just det märket av ägg… betyder att de dagar jag trott mig vara en fakir så har jag snarare varit ett UFO ;-)
well, neråt går det iaf… kanske inte ska vara så himla strikt med antal kh alltså, utan ägg deppar jag nog ihop :-(
men idag firar jag min 35-årsdag med LCHF-tårta och LCHF-semla, får nog bli fakir några dagar iaf…

Jag ser ingen anledning att lägga högre tilltro till generella databaser som SLV eller Fineli än förpackningarna. När alla ger olika svar räknar jag på det högsta värdet.
# 6 Ja, just den dagen var det ovanligt mycket mejeri, faktiskt. Ville mest visa att man KAN få i sig lite allt möjligt på UFO.