1 vecka lchf och trött och grinig!!!
Hej! Ja som rubriken lyder! Helt väck känner jag mig, trött i armarna och känns inte som om jag kan bli mätt. Hur mycket grädde å fett jag stoppar i maten. I vissa recept står det 3 dl gärdde. Men jag bli inte mätt. Får köra 3 st "ost med smör" och efter en kost stund känner jag mig svimfärdig och måste at te med koks el nå fett i igen.
Jag slutade med söta saker förutom kolisar i maten för 1 månade sen och har nu som jag skrev vatir lchf i 1 vecka. Min kille vill att jag ska hoppa av dieten för jag blir så jobbig ;) Är inte överviktig el så men vill testa denna diet då många i min omgivning hyllar den. Kan till lägga att jag har en 1åring så jag är föräldraledig.
Vad tro ni gör ja någe fel? kanske passar inte denna kosthållning mig. Äter mycket ägg, kött, creamfresh, grädde, majonäs, kokosfett…mm. Känner mig andrig riktigt mätt. Och tänkere ständigt på vad nästa maträtt blir så att jag har allt hemma och tinat tills nästa gång så jag inte råkar ta en macka för jag känner mig matt. Ps har inte sötsug. Oj så långt hoppas någon orkar svara

det kan vara så i övergången för även om du inte ätit godis på länge så omförvandlar kroppen mjöl till socker åxå.
så där är jag en gång i månaden i 4 dagar innan mens..men jag har lärt mig att jag är sugen så jag dööör då och äter ost med smör och mkr kokosfett i kaffet, mer än annars.
jag brukar köra lambasbröd med mkt smör på det har lite mack känsla också. men jag är likadan som dig och värst i början..
kram och lycka till..

Det är helt normalt att vara jättehungrig i början, kroppen måste vänja sig vid att bli mätt på fett istället för kolhydrater. Var inte orolig, det kommer, lyssna på kroppen och ät på. =)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Jag har mens nu! Känns värre dessa dagar än innan.! Ibörjan vart jag mätt på en måltid men nu har det liksom nästan spårat ur på mycket jag äter, inte för jag har problem med vikten men jag började lite lchf för att slippa vara hungrig hela tiden. Mättnadskänslan verkar fin att ha. Hoppa sdet går över efter mensen då. Nu måste jag ta en ost macka ;)!
Du har energibrist, p g a omställningeen från ett bränsle till ett annat (enkelt uttryckt - från socker till fett/ketoner).
Vanligt i början att man kommer in i olika "perioder" - trötthet, hunger, övermättnad, e t c.. Kroppen vänjer sig, ställer in systemen på det nya och obalans uppstår ibland å vägen.
Om man bara käkar vidare och har lite tålamod, så kommer det snart att gå över och man piggnar till ordentligt!
Lojs, hur länge denna HUNGER?
Kaisakavat- Å jag hoppas verkligen det. Nu är jag bara helt väck, orkar knappt bära sonen. Men har läst om det med musklerna så de gör inte så mycket.
Vilket fin ton det ä i detta forum!

kaisakavat. Jag kan också känna så där ibland att jag är lite loj och slö. Nästan lite "dizzy miss Lizzy". Har hållit på i snart 2 mån. och bland mår jag hur bra som helst men sen kommer det jag skulle kallat "blodsockerfall" om jag fortfarande ätit kolhydrater.
Äter UFO denna vecka och idag mår jag riktigt illa och är lös i magen…kanske nåt annat?!

#5 För mig var det bara ett par veckor har jag för mig, numera får jag tillbaka den vid avsteg, men då bara i några dagar.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.