LowCarb brödet?
Jag undrar om någon har köpt hem och testat den där LowCarb brödet som man kan köpa över nätet.
Smakar det gott? Värt pengarna?

Har inte smakat men man skall ju testa allt egentligen.
Jag har inte köpt det själv men någon nämnde att det var torrt.
Är det det brödet från det som heter Carbzone?

Ja, jag funderar på att köpa det men jag vill gärna veta om det är nåt bra? Tänkte mest ha det till att göra fattiga riddare på. Indränkta i smör och ägg.
Jag letade efter det när jag var i stockholm då det säljs där på några ställen i affärerna, men jag hittade det aldrig. Kanske är tur, vet hur jag är med mackor även om det är "bra" så att säga Hm!!!
Någon här benämnde det som "skosula", men jag minns inte vem eller i vilket sammanhang;)

Hahaha, att döma av innehållsförteckningen är skosula snäll beskrivning.
Men jag tror att det kan bli ätbart om man låter brödet suga upp så mkt smör det bara kan, innan man panerar det i ägg och steker upp det. Fattiga riddare är bara en sån sak som jag saknar och det vore kul att unna sig en skiva då och då.
Det finns två sorter, ett som är som rostebröd fast mörkare inte så kul (detta är från CarbZone) om man rostar det så går det an.
Det andra är mer som vanligt fullkornsbröd tungt och kompakt och ganska gott.
Trodde jag skulle sakna bröd så jag köpte båda när jag var i Stockholm i höstas, skivade upp det och fryste men det går inte åt helt enkelt.
På lördagmorgonen äter jag en skiva finncrisp med smör och ost, kanske kommer jag att sluta med det också för bröd har nästan ingen lockelse kvar för mej