Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 3564 ggr
johannapanna
0

Tacksam för tips o råd

Jag har alltid ätit väldigt strikt fettsnålt och low carb (dock frukt). massa frukt och grönsaker, bara fett från fet fisk, kött, nötter, avokado. Tränat mycket. Alltid kännt mig trött och har i flera år haft magroblem bl a ibs och en annan tarm-motorik rubbning som gör att tarmen inte jobbar som den ska. Ibland inte alls, ibland för snabbt. Ger mig mycket makramp och ibland får vi akut åka till sjukhuset för att få mer smärtlindring. Läkarna ger ju bara piller. Inga tips.

Alltså så tänkte jag efter att läst att många med magproblem blivit hjälpta av denna kost att detta måste prövas. För mig känns det jättekonstigt att äta så mycket fett. Känner mig flottig. Har använt grädde ganska mycket och smör.

I går tex till frukost, 10% turkisk yoghurt med kokosflingor, cashew, mandel, solrosfrö, linfö, kanel, lite blåbar. Några skivor ost.

Lunch, omelett med tonfisk i olja och grädde och ost.

Middag kycklingfile med gorgonzola grädde och mos av brocolli med grädde. Mellanmål, nötter o ost. Är detta ok? Äter ju små mängder iom att jag har problem med magen. Har inte kommit upp i en normalstor portion än efter mitt senaste maganfall då jag gick ner 6 kg. Fick dropp och näringsdrycker innan. Nu när jag äter lite igen har jag gått upp 3 kg. Vill ju inte bli smalare, inte heller fetare utan ha en stabil vikt utan magproblem. oj, vad mycket jag skrev…Tacksam för tips!

Barfota-Chris
0

Min mage blev bättre med minde fibrer och kolhydrater, inte lika uppblåst och prutting, inga bajs attacker mitt under träningspass med till hörande magknip.

Men om vi har/hade samma mag problem vet jag inte, men när jag tog bort nästan alla kolhydrater blev det bättre.

/Chris