Fett i kaffe/te
Jag har läst här att det är många som har fett i kaffe/te och har lite frågor om det.
Är det för att få i er tillräckligt med fett eller för att ni inte vill ha mjölk eller grädde i?
Och om det är så att det för att ni inte vill ha grädde/mjölk, funkar det då bara med kokosfett eller går det lika bra med smör?
Tacksam för svar.
PS. svårt att veta vilken grupp det ska ligga i, flytta på det om det hamnar fel.
Ibland tar jag fett i kaffet om jag fått lite lite i mig tidigare, tex mager skollunch. Ta det du gillar, Bregott har funkat i skolan - men folk tittar KONSTIGT!
Jag tycker att smör i kaffet är ganska gott, den salta smaken är pikant, på något sätt.
Hade grädde i tidigare, men nu försöker jag att ta det lugnt med mjölkprodukterna så nu gör jag ägglatte i stället och har ofta kokosfett i kaffe och te.
@ 1:Jag har denna veckan också börjat med att dra ner på mjölkprodukter, nått måste hända snart känner jag. Visst erkänner avsteg, men jag tycker ändå att jag borde gå ner/minska i mått lite granna under veckan när jag är strikt. Men har svårt att dricka kaffe svart och har läst att äggmjölk inte håller så bra i termos utan att äggen koagulerade 
Men ska prova med vanligt smör istället då, och leta upp kokosfett imorgon när en vettig affär i närheten är öppen.
Tack för ditt svar
Jag har aldrig kunnat äta frukost direkt på morgonen så jag tar en stor mugg med både grädde och kokosfett och äter först mellan 11 och 13 frukost/lunch.
Kokosfett startar dagen och magen, behöver inte extra fibrer eller dylikt. Kokosfett är också bra för sköldkörtel, min krånglar lite då och då.
Det låter hur äckligt som helst att stoppa smör eller cocos fett i kaffet… Jag som hade svårt att ha annat en lättmjölk från början. Har dock grädde eller röd mjölk nu. Har beställt cocos fett från lchf butiken men knappt att man vågar haha

En del har svårt att äta tillräckligt med fett i maten skulle jag tro.. och för att få sitt energibehov så duttas det lite här o var som i kaffe och te!
Själv brukar jag starta mina helgdagar med cocosfett i kaffet.. det är rätt bekvämt för då blir jag inte hungrig fören framåt lunchen.. så då blir det vanligtvis bara två måltider de dagarna!
Annars så liger det ingen fördel i att få i sig extra fett.. om det som ingår i måltiden är tillräckligt.. men vi är alla olika och några äter små måltider och behöver fylla på lite oftare.. det är inte alltid det är så lämpligt att slänga fram en kotlett med bea när de andra på jobbet fikar!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vad gäller kaffe så vill jag ha kaffe och inget annat, behöver jag ha i mig lite fett går det lika bra att låta kokosfett smälta i lätt uppvärmt vatten, det gör jag dock bara om jag skulle vara hungrig men redan fyllt min protein-kvot för dagen.

#4 Ja visst låter det äckligt! Jag har ätit LCHF nu i 6 månader och inte "vågat" prova förrän idag faktiskt. Jag ojade mig och mådde illa bara vid tanken på att dricka detta kaffe som jag hade lagt en sked kokosfett i…urk. Men så tänkte jag att jag MÅSTE ju smaka…och blev sååå förvånad..det smakade inte ett dugg annorlunda än en vanlig kopp kaffe…kände bara att jag blev lite fet om läpparna när jag drack. Så nu ska jag fortsätta med denna "goda" vana och förhoppningsvis få lite fart på viktminskningen igen som har varit lite trög ett tag. Så våga prova du också 
Hehe ja får väll göra det då… :) Men det tar emot helt klart…
Tack för alla svar!!
Prövade med en liten klick bregott i mitt kvälls te, men det var ingen höjdare faktiskt. Ska prova en gång till med smör och även med kokosfett om jag köper det och i kaffet också. Annars dricker jag nog hellre utan nått i te't och lite grädde i kaffet.
Ja, varför tvinga dig till något som känns konstigt och som du inte gillar. Jag GILLAR fett i kaffet/teet, därför har jag det.
smör är knepigare än kokosfett mot smaken i alla fall om det inte är osaltat