Trött hela jävla tiden?
Nej, jag vet inte vad jag ska göra snart. Har kört riktigt stenhårt på LCHF den senaste veckan efter att jag tidigare succecivt försökte med avvänjning.
Det funkar fint och jag har sedan förra måndagen gått ner 1,4 kg!
Men jag är så jävla trött numera! Tidigare kunde jag sitta uppe hlea nätterna och endå stiga upp vid halvsex, numera måste jag tvinga mig att hålla mig vaken när jag kommer hem vid fem och ofta slocknar innan nio, oftast redan vid sex-sju-halvåtta.
Vad fan ska man göra åt detta? Visst att sömn är viktigt, men jag sover nog lite för mycket numera.

Förmodligen går det över när du ställt om och vant dig.
För mig var det bara under en omställningsperiod jag var trött och det gick över. Numera är jag piggare och vaken mycket mer än innan kostomläggningen. Försök härda ut så ska det nog gå över. :)
Fast jag har blivit mer kvällstrött och morronpigg. Förut sov jag halva dan om jag var ledig
Övergångsbesvär som går över efter ett tag. Bara att hålla ut.
Lycka till!

Kan också känna mig lite segare än vanligt, men är ju ganska ny med LCHF (på 7:e veckan) så jag tror o hoppas det vänder snart!
Kan trösta dig med att kroppen liksom läker nu under en period och då är sömnen A och O. Sov ut och se fram emot att det går över.
Min viktminskning är bättre om jag får sova minst 6 timmar i ett sträck, därför tycks sömn vara en viktig igrediens i viktminskningen….

Känner igen mig! Var dödstrött mina första 2 månader plus fick väldigt lågt Blodtryck och var dessutom yrslig. LITE bättre har det blivit nu, inne på månad 3 men jag väntar också på all denna pigghet många njuter av.
Har börjat motionera lite för att öka piggheten men inte riktigt fått in rutin.
På detta har jag beställt ett batteri av kompletterande kosttillskott, även om jag tvivlar på om kroppen verkligen tar upp det, D-vitamin, Omega 3, järn och Rosenrot.
Sov gott 
Tack för bra svar!
Jag får väl helt enkelt sova och hoppas det ger med sig :3
Konstigt dock att detta inte hände förra gången :s Ställde om mig helt ett par månader förra hösten (innan det blev jul - huhu) och märkte inget av denna trötthet då oÔ
Man måste väl inte sitta uppe om nätterna, om det inte är OS. Fast livet är ganska fridfullt då.

Kanske lider du av vårtrötthet? Jag gör det i alla fall.
PLINKPLONK: Rosenrot kan bidra till sänkt Blodtryck, vilket inte verkar vara optimalt för din del. Vilket D-vitamin har du beställt? Rekommenderar lite extra C-vitamin så här års - och för att vi får i oss lite lite sådant. 5 gram gul paprika per dag ger också en extra dos C-vitamin.
Annars är en kopp kaffe rätt uppiggande ;)
tror också det kan vara vårtrötthet, det är många som är så väldigt trötta nu, jag med :(

30-40 gram gul paprika ger dagsbehovet av c-vitamin 
#9, har jag inte sagt, men trevligt att kunna sitta uppe och njuta av tystnaden och ensamheten efter stökiga dagar (stor familj .-.)
och ja, jag föredrar att kunnA vara vaken längre än till åtta >-<
#10,12 Ligger nått i det ni säger

Köp D-vitamin genom kostdoktorn och ät i högdos. Det hjälpte mig mot min trötthet. Förut var jag som en dö sill efter jobbet, men numera orkar jag mycket även efter jobbet.

sigyn: äter du mer än rek dos menar du? av d-vitamin alltså?

SLV rekommenderar 5mcg D3-vitaminer/dag, många här, så och jag, äter minst 50 mcg/dag (2000 IE enligt sättet man redovisar d-vitamin på).

cidaria: TACK för infon! Har sökt här på sajten och hittat massa intressant om D-vitamin. Ska genast trycka i mig 4000IE 

4000IE enligt vad som rekommenderas på kostdoktorns sida. Inget farligt att äta så en tid över vintern. Jag kommer att sänka dosen när solen kommer fram lite mer och då blir det 200IE.
Så ta du 4000IE det är absolut ingen fara med det. Fast kommer du över det så kanske du bör kontrollera dina värden då och då.
Lycka till!