Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 570 ggr
Anna-Elsa.
0

Till Doktorn på onsdag

Och jag är så spänd på vad hon kommer att säga. Jag skickade nämligen Dr Dahlqvists bok till henne och berättade hur jag äter och om mina problem med hjärtklappningen.

Sist jag var hos henne så sa jag att jag åt stenålderskost och det var bra tyckte hon, men nu förstår hon ju bättre. 

Men när jag använder Keto sticken visar dom kraftig ketos, tycker ni att jag ska äta som jag gör nu och visa henne att det är så här det blir eller ska jag ta det  lite mer försiktigt och äta lite kolisar innan ? Vad tycker ni ? Förra gången jag var där påpekade hon att jag hade lite ketos.

Hur skulle ni gjort ?

odezza
0

Låter spännande, Anna-Elsa!

"still lost in space and time"

Anna-Elsa.
0

Såg du frågan jag la till Odezza, du brukar ha kloka svar

Margareta
0

Det är svårt att råda någon annan i en sådan fråga.

Jag hade antagligen fortsatt som vanligt.

Numer pensionär i Nynäshamn

odezza
0

Ja, jag har då inget svar på den frågan, har inga som helst erfarenheter av  ketostickor. Själv har jag aldrig haft anledning att bekymra mig över ketos, märkte inte själv att jag hade någon dålig andedräkt under omställningen, och det var ingen annan heller som påpekade det… Flört

Jag har uppfattat det som att man befinner sig i ketos när kroppen har ställt in sig på fettförbränning. Utslagen på ketostickorna (och dålig andedräkt) lär försvinna med tiden, men det innebär inte att kroppen går ut ketosen… eller? Rätta mig gärna, någon, om jag har missuppfattat det hela.

"still lost in space and time"

Anna-Elsa.
0

Nä jag är inte orolig, men frågan är vad Dr Kristina säger, man kanske inte ska utmana ödet………… Det kanske räcker att chocka med allt fett jag äter :)

Margareta
0

Hur mycket fett Du äter behöver Du ju inte berätta, det räcker väl att Du säger att Du äter MER fett, sen Du drog ner på kolhydraterna

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Jag håller med Margareta att hon har inte med mängden att göra.

Jag har inte talat om för min doktor att jag äter så här, han skulle nog gått i taket om jag gjort det, mina kolesteroler låg högt, men han påpekade ändå att det goda låg bra och triglyceriderna låg också bra. Jag skall dit snart igen. Och har inte ätit statinerna han ville jag skulle ta.

Men jag kommer inte att ändra något bara för att jag skall dit.

navarro
0

Jag har inte haft lust att ga till doktorn annu, men jag har ju ett bra bevis pa att det har funkar. Behover inget recept pa den medicin som jag anvant i minst 7 ar mot astma. Nar jag gar, har jag bestamt mig for att ta rymliga klader ocksa, for att riktigt poangtera att jag blivit mindre. Andedrakten har blivit battre, men inte helt bra!