Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3771 ggr
[ErikSvensson]
0

Någon som känner för att prova detta?

Bra mat?

Äta över ½ kg frukt om dagen (varav flera hundra gram till frukost..) och väldigt lite fett/protein (känns inte riktigt som deras utäkning stämmer heller, 104 gram protein i det där? Kanske om man äter 200 gram kotlett men ändå.)

Så, vem av er vill prova denna meny? Skrikandes

Erik

aussiemia
0

Shit! Jag skulle svälta ihjäl! Inte nog med att det är på tok för lite mat, mitt blodsocker dar ju  iväg till Grönan för att åka bergochdalbana. Och DET är vad jag mår dåligt av.

aswedishsmorgasbord.com

Wroncan
0

håller med aussiemia rena bergochdalbanan och spöktåget på samma gång…..

Isa56
0

Tack men nej tack Flört Har provat frukt till frukost för många år sedan.Efter en halvtimme blev det två rostade fullkornssmörgåsar. Efter två timmar överföll jag kylskåpet och nästan tömde det.Oskyldig Funkade inte på mig, blev ju vrålhungrig på det.

Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[ErikSvensson]
0

Det mest tragiska med det här är att aftonbladet länkar till dom och som vi alla vet så är allt som journalister skriver sant. Obestämd Jag undrar hur många som läser aftonbladet som går i denna fruktfällan.

Erik

camsve09
0

Jag åt frukt till frukost en period på jobbet, och kunde oftast inte tänka på något annat än mat fram till det ÄNTLIGEN var lunch. Vräkte då i mig MASSOR med pasta med pyttelite pastasås (den var ju FET) och gick sedan i matkoma flera timmar…. Hela dagarna gick åt till att "matporra" dvs, titta på recept och drägla. På eftermiddagsfikan var jag superhungrig IGEN och åt massor med kakor. Smygåt även under arbetstid mellan målen… Hemma åt jag ofta keso med frukt på kvällen.

Konstigt nog gick jag upp ca 10 kilo på denna livsföring under ett par år, trots att jag cyklade till och från jobbet (sammanlagt en timmes cykling), gick mycket under arbetstid med brukarna, promenerade med hunden hemma och gick på gym 3-5 ggr i veckan och tränade spinning och P.U.M.P. Obestämd Mycket märkligt, eller hur?

Jag är så glad att jag hittat LCHF, även om det tog lång tid.

[kvasthilda1972]
0

Nej tack!