Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 6436 ggr
bisounours
0

ligger i maginfluensa tips på mat

Hejsan!

Ligger i maginfluensa och jag undrar vad jag kan äta. Jag är jätte hungrig men inte sugen på något. Förr har man ju kört nypponsoppa men det känns inte aktuellt längre. Jag tror inte jag fixar något bastant eller för fettrikt och gärna kallt känns det som. Kan lite hallon och vispgrädde vara ett alternativ? Ni som har lång erfarenhet av lchf vad säger ni?

Tack för era tips

Chris

lizaohman
0

Jag kör med osötad nyponsoppa, gott läskande och näringsrikt. Blåbär är bra när man är lös i magen. Om du får behålla det så kan du ju toppa med vispgrädde både på nyponsoppan och blåbären :)

Krya på dig!

bisounours
1

Är det inte en massa kolhydrater i dessa produkter fast de är osötade?

lizaohman
0

Man får väga det onda mot det goda och det allra viktigaste är att du får i dig något. Färska/frysta blåbär innehåller mycket nyttigheter och fungerar stoppande, även om de har lite högre halt än hallon t ex. Jag hittade just att jag har osötad blåbärssoppa i skåpet också. Den ger 13 gram kolisar på 2.5 liter soppa, det är nog mycket mer än vad bären ger.

Om du kan äta yoghurt utan att det retar mage och tarm, så finns ju Turkisk yoghurt som är den fetaste och krämigaste. Släng i några hallon/blåbär så lockas du nog att äta upp :)

Fiana
0

Små portioner äggröra var "nästa" på listan efter rostat vitt bröd jag fick av min mamma när jag var magsjuk när jag var liten.

negar
0

Man kan göra blomkål eller broccoli puré och blanda i mycket grädde och smör så att det blir lent och gott, lätt att äta och det mättar ganska bra utan att det känns fett. Krya på dig!

chrand
0

Äggröra eller omelett

Hannah-
0

trodde att jag med hade åkt på maginfluensa. men troligvis var det något dåligt jag hade ätit.

krya på dig